Gretta

Korfu legjobb tengerpartjai

2017. november 10. - Gretta

Idén nálam kimaradt a tökfaragás és a Halloween, helyette viszont újra a meleg napsütést élvezhettem… mégpedig Korfun! Ebben az útinaplómban a sziget strandjairól és csodaszép partjairól mesélek nektek.

Október legvégén olyan fantasztikus ajánlatot találtunk Korfura, amit nem hagyhattunk ki: az utolsó előtti RyanAir egyik repülőgépe oda-vissza kevesebb, mint egy felnőtt havi BKV bérlet áráért vitt ki minket a szigetre! Már hiányzott a napsütés, ezért úgy döntöttünk, hogy - a borús idő elől megszökve - az őszi szünetet a 1,5 órás repülőútra lévő görög szigeten töltjük, nem bántuk meg!

Sokfelől kétkedő tekintetek fogadtak, amikor elárultam, hova is utazunk: a legtöbb ismerősöm Rómába, Párizsba vagy valamelyik nagyvárosba utazik az ősz folyamán, nem a tengerpartra, mi viszont olyan „egzotikus” helyet kerestünk, ami viszonylag közel van Magyarországhoz, és ahol még tombol az indián nyár – Korfu pont ilyen volt.

A repülőjegy és a szállás lefoglalása előtt azért utánanéztem, milyen időre számíthatunk: tavaly például végig esett az eső, azelőtt viszont egészen kellemes volt az idő, tehát vékony és meleg ruhát, fürdőruhákat és esőkabátokat egyaránt pakoltunk – az utóbbira viszont nem volt szükség. Idén végig tudtuk napozni október végét, amiért nagyon szerencsésnek éreztük magunkat.

Félve, hogy a nyaralásunk végét már el fogja áztatni az eső, már az első nap a sziget legszebb strandjára vettük az irányt: a Glyfada Beach közel van Kerkyrahoz, nagyjából fél óra kocsikázás után oda lehet érni - bár a közelekedés nem a legjobb Korfun. Készítettem egy rövid panorámavideót a strandról, amit ITT meg tudtok nézni.

A strandra két autóút vezet: az egyik az ITI Grand Hotel Glyfada felől közelíthető meg és az öböl közepére visz el, a másik pedig éles kanyarokban vezet le az apró sárga színű Glyafada Beach Hotelig, ami a mi időszakunkban már bezárt. Ez a rész nagyobb panorámával rendelkezik, mint az előző, viszont sziklásabb és meredekebb is. Bármelyiket is választjátok, a strand fél óra alatt végigsétálható, a homok pedig mindenhol nagyon finom. Pár német és orosz turistán kívül senki sem volt rajtunk kívül a strandon – igazán meghitt volt, mi imádtuk! Egy hét alatt háromszor is visszatértünk erre a partra - azt hiszem, ez elárul valamit.

Ezek után kicsit északabbra vettük az irányt: Paleokastritsa strandja egészen különleges kék színű vízzel csábít: sajnos a felét ellepték a görög hajósok, akik a környező öblök valamelyikét örömmel megmutatták volna nekünk. Bár az idő nem volt alkalmas ladikozásra, kíváncsiságból megkérdeztük, hogy mennyiért vinnének ki minket az egyik kis öbölbe: első ajánlatra 15 eurót mondtak, fejenként; azt viszont nem sikerült megtudnunk, hogy mennyi időt is foglal magában ez a kis hajózás.

Az érdeklődésünk után alig akartak elengedni minket, elég nyomulósok voltak, ezért a napozás helyett inkább felgyalogoltunk a 10-15 perces sétára lévő kolostorhoz, ahonnan fantasztikus látvány tárult elénk. Itt több ajándékbolt és kilátással rendelkező étterem is lehetett a nyáron, most viszont minden zárva volt, ami a turistaszezon végének tudható be. Nagyon nyugalmas és relaxáló perceket töltüttünk itt, bár ha nagyon zavarnak a macskák, inkább nem ajánlom, mert elég nyomulósak ők is. :)

Az a tengerpart, amihez foghatót pedig még soha nem láttam, egyértelműen a Sidari Beach, a „szerelmesek csatornájával”, azaz a Canal d’Amour sziklaképződménnyel együtt. A közhiedelem szerint két kővé vált szerelmes fordul itt egymás felé, akik pedig az apró öbölben úsznak együtt, örök szerelemre számíthatnak majd.

A kedves történet mellett persze gyönyörű az egész part. Ottartózkodásunkkor egy német srác úszott be a vízbe, ő azt mondta, eleinte sekély a part, de hirtelen mélyül, a hullámok is egyre haragosabbak, ezért nagyon mélyre nem mert menni – szóval a fürdőzéssel csak óvatosan. Napozni viszont nagyon is jól lehet a sziklákon, meg persze fotózni is, elképesztő képeket készítettünk mi is.

A másik strand, ami igazán belopta magát a szívünkbe az a Marathias Beach, ami a sziget déli részén, Santa Barbara mellett helyezkedik el. Pazar kilátás tárult a szemünk elé, amint leparkoltunk az autónkkal – a szél viszont olyan hatalmas volt, hogy csak egy rövidebb sétát tettünk a parton. Nyáron igazi paradicsom lehet ez a strand, nekem legalábbis nagyon tetszett: kicsit olyan érzésem volt, mintha a Kanári-szigetek egyik strandján lennék.

Hogy melyik partokban csalódtam a leginkább? A sziget legdélibb részén fekvő Cavos Beach és a fővárostól 24 km-re lévő Moraitika strandja nem nyújtotta a legszebb látványt. Sajnos nagyon elhanyagoltak, hínárosak és szemetesek volt (ahogyan egyébként az összes környékbeli, keleti parti beach is), de ez talán annak köszönhető, hogy az egész üdülőtelep kietlen volt, turisták is alig voltak, a tengerpartokkal pedig senki sem törődött, ahogyan a beach bárokkal sem.

Hungarocell-darabok, műanyagflakonok, széttört sörösüvegek és chipses zacskók sorakoztak a vízpart mellett, ami nem volt túl hívogató, ezért fél óra után továbbálltunk. Azért azt érdemes megjegyeznem, hogy Spanyolországban már többször voltam a turitaszezon után és egy ilyen elhanyagolt partot sem láttam még. Cavos partjára viszont örülök, hogy leutaztunk, mert a görög szárazföldet olyan közelről láttuk, ahogyan még sohasem!

Mielőtt azonban a legközelebb te is lefoglalnál egy októberi Korfus utazást, fontos megemlítenem, hogy az idő csak 11-15 óráig volt meleg és napsütéses. Bár mindennap tudtunk napozni, a víz nagyon hideg volt, ezért egyikünk sem fürdött. A délutáni időszakban, úgy 16 óra körül egyre jobban feltámadt a szél, a levegő is egyre hűvösebb volt, ezért réteges ruhát is ajánlott a partra vinni ebben az időszakban.

Mivel a strandok és az üdülőtelepek ilyenkor nagyon kietlenek, az élelemről sem árt gondoskodni: mi az első két nap nagyon kutakodtunk a jobbnál jobb tavernák és az éttermek után, de a főváros kivételével szinte sorra be voltak zárva. Azért mindig tudtunk hol enni – nagyon is jókat -, de ha kulináris élvezetekre vágysz, a főétkezések időpontját időzítsd akkorra, amikor a fővárosban vagy – vagy ne gyere szezon után Korfura!

—————————————————————————————————————————————

'A világ legszebb tengerpartjai' cikksorozat további összeállításai: