Gretta

Korfu legjobb kirándulóhelyei

2018. május 11. - Gretta

Előző Korfus útinaplómban a sziget legjobb strandjairól meséltem nektek, most pedig a nevezetességekről készítettem nektek egy őszinte és részletes bejegyzést.

Október végén jellemzően alig voltak turisták a kis szigeten: az egy hetes vakációnk alatt főleg oroszokkal és németekkel találkoztunk, azonkívül inkább helyiekkel, tehát elég nyugis és tömegmentes pihenésben volt részünk – mi imádtuk!

Ahogyan már korábban említettem, az idő kellemes volt napozáshoz, a víz viszont annál kevésbé volt élvezhető, ezért délután 3-4 körül más programokat csináltunk magunknak. Elég spontánok vagyunk, nem szeretünk mindent előre megtervezni, ezért teljes mértékben a kedvünkre és az időjárásra hagyatkoztunk az esti kikapcsolódást illetően.

Az egyik nevezetesség, amit mindenképpen meg szerettem volna látogatni, az Achilleon, azaz a „Sissi kastély”. Gyönyörű képeket láttam a Kerkyratól 15 km-re lévő rezidenciáról, ezért nem is volt kérdés, hogy elmegyünk oda.

Már az első perctől kezdve királyi fogadtatásban volt részünk: rajtunk kívül ugyanis egy turista sem volt a Sissi kastélyban – az egész teljesen üres volt. A jegyszedőn kívül igazából egy biztonsági őrt vagy más alkalmazottat sem láttam a villa területén, pedig állítólag ez Korfu leghíresebb nevezetessége, ahol nyáron egymást érik a tömegek és az utazási irodás turistacsoportok. Azt hiszem, mi nagyon szerencsések voltunk, hogy a nyugalmában és a teljes pomájában láthattuk az Achilleont.

© Gretta

A naplementét kihaszálva először a kerthelyiségbe vettük az irányt, ahol gyönyörű képeket készítettünk, utána pedig a villa belsejét csodáltunk meg. Az előtér nagyon impozáns, minden márványból van. Nekem főleg a lépcső tetszett, aminek még az alsó fele is gyönyörűen meg volt munkálva.

A túránkat a jobb és bal oldalakon lévő kis szobákban kezdtük, ahol különböző hajómakettek, festmények, régi fotók, szekrények és székek voltak kiállítva – semmi különlegeset ne képzeljetek el, mi 10 perc alatt végeztünk a földszinten. Azt hittük, hogy az emeleteken lesznek a szépségek, de nagyot tévedtünk… voltak szobák, amelyek egyszerűen üresek voltak. Az erkélyekre nem lehetett kimenni, a szobák többsége pedig le volt lakatolva.

Az egyedüli, ami még a földszint után kicsit is kapcsolódhatott Sissi-hez a bálterem volt, ahol viszont egy zongora volt kiállítva, más nem. Persze szép volt, de ezek után igazából nem tudtuk, mit csinálhatnánk itt még. A teraszon aztán embermagasságú görög mitológiai alakok voltak megformázva, ahol még kicsit elvoltunk, de mentünk is haza. A legnagyobb nyugalomban, nézelődve 40 perc alatt körbejártuk az egész Achilleont.

Ha nagyon őszinte akarok lenni, az igazság a következő: a fő attrakció, amiért igazából a fejenkénti 8 eurót fizeted, a földszinten lévő pár kiállítási tárgy, illetve a kert – ami tényleg pazar, de a tapasztalataim szerint minden jobb kategóriás, 4-5 csillagos szállás rendelkezik hasonló udvarral, sőt, még ennél jobbal is. Nem bántam meg, hogy elmentünk, mert legalább itt is voltunk és szépeket láttunk, de többre számítottam.

Palaiokastritsa kolostoráról már korábban meséltem egy keveset: igazából itt sem maga épület kápráztatott el minket, hanem a domb tetején lévő pazar kilátó, ahol nem győztük csodálni a panorámát. A dombra egyébként kocsival is fel lehet menni, de hacsak nem a főszezonban mentek, én nem ajánlom, mert nagyon kellemes az oda felvezető 10-15 perces séta, az éles kanyarok miatt pedig amúgy sem lehet az autó ablakából élvezettel nézelődni. :)

© Gretta

Van viszont egy szuper tippem azoknak, akik a főváros környékén választottak szállást és szeretik nézni a repülőgépeket!

Korfuról tudni kell, hogy rettentő pici reptérrel rendelkezik: 15-20 évvel ezelőtt az autósávok egy részét minden egyes alkalommal le kellett zárni, amikor leszállt a gép – ma már szerencsére ez nincs így, de még mindig elképesztően közelről lehet nézni a fel- és leszálló repülőgépeket. Nekünk a reptér melletti kis dombról, a hotelunk mellett lévő Café Kanoniban ülve sikerült lencsevégre kapnunk egy repülőt, amit velünk egy magasságban láthattuk leszállni. Szerintem ez ritkaság, nekem legalábbis még nem volt hasonlóban részem, ezért örök élmény marad. A leszállásról sajnos nem készítettem videót (inkább saját szememmel szeretem látni a dolgokat, nem a kijelző képernyőjén át :) ) de YouTube-n elég sok hasonló van fent.

A kávézó és a reptéri leszállópálya közvetlen közelében található a parányi szigeten lévő Vlacherna Monastery templom, ami esténként szuper helyet biztosít a környékbeli kutyáknak-macskáknak, de nagyjából ez a legjobb dolog, amit a kis monostorról mondani tudok. A templomban maximum 10 ember tud elférni, mert az épület legnagyobb részét egy ajándékbolt foglalja el - telis tele kínai vackokkal, amiket az ottartózkodásunk alatt végig ránk próbáltak sózni. Hatalmas csalódás volt, hogy egy ilyen szent helyen, egy templomban képesek voltak egy újabb turista üzletet kiépíteni.

© Gretta

Az utolsó napokunkon már csak a fővárosban, Kerkyraban nézelődtünk és kirándultunk: a város legszebb része az 1807-ben kiépített Liston-tér, ahol a főbb felvonulásokat és nagyjából minden szociális és ünnepi eseményt is tartanak. Ott tartózkodásunkkor például fogalmunk sem volt, hogy mit ünnepelnek, de WiFi közelben utánanéztünk és október 28-án volt a "NEM" napja Korfun, vagyis az Ochi Day; amikor a görögök belekeveredtek a második világháborúba. A téren egyébként tengeteg kávézó, étterem és gyorskajálda található ott, ahogyan néhány szuper szálloda is van a környéken. Érdemes itt eltölteni pár órát azoknak is, akik nem a fővárosban szállnak meg, hiszen a tér közvetlen közelében található egy hatalmas parkoló, ahol mindig van ki-be járkálás és viszonlag hamar lehet találni parkolóhelyet - legalábbis októberben ez elég egyszerű volt.

A Liston-tértől már csak egy kis sétára található a Spianada-tér (ahol az Ázsiai Művészetek Múzeuma (Corfu Museum of Asia Art) is áll - mi ide nem mentünk be, de jókat olvastam róla), valamint az Öreg Erőd (Paleo Frourio) is, ami egy 1546-ban épült középkori erődítmény. Szuperül körbe lehet sétálni, naplementekor pedig fenomenális a kikötőre nyíló látképe, ahogyan a jobb oldalán lévő Szent György-templom is, ami egy tipikus görög templom.

Én nagyon jól éreztem magam Korfun, szuper döntésnek tartom, hogy nem a nyári tömegben néztem meg ezt a kis szigetet, mert sokkal többet érdemel egy egész napos strandolásnál vagy egy all inclusive szálláson lévő nyaralásnál. Kicsit sajnálom, hogy nem jutott több idő kirándulásra: szívesen megnéztem volna a Palaiokastritsa melletti Angelocastro erődítményt és a Pantokrator hegyet is, de ilyenkor mindig azt mondom: legalább van miért visszatérni! :)