2017 legjobb reklámjai

2017. július 28. - Gretta

Szétterpesztett lábak, tűzpiros lakk combcsizmák, szex és UFO-k - ezek jellemzik 2017 legjobb és legkülönlegesebb divatkampányait, amik nélkül nem lehet szó nélkül elmenni.

 

TOM FORD

Már a Gucci-nál töltött évei alatt is a provokatív reklámjaival hívta fel magára a figyelmet, Ford pedig azóta sem javult meg. A Mario Sorrenti által fotózott őszi/téli kampányában meztelen férfiak szeméremét bámuló nők, csizma sarkakat szopogató férfiak és szétterpesztett lábbal pózoló modellek szerepelnek. 

Hogy ez ennyire hatásos? Egyelőre nagyon, mert mindenki erről beszél, nem mellesleg a ruhák is épp olyan szexik, mint a Tom Ford márka korábbi darabjai.

Fotó: Mario Sorrenti / Tom Ford

GUCCI

Nagy felháborodást keltett, mikor 2015 januárjában Alessandro Michele foglalta el a nagy múltó márka tervezői székét, ám tény, hogy az eladások azóta sikerlistákat döntögetnek. A vintage stílusig visszanyúló Gucci táskái sosem voltak ennyire keresettek, a ruhák-cipők pedig a divatőrültek szívét is meghódította.

A Glen Luchford által fotózott kampányban UFO-k, dinoszauruszok, tehenek és egy egész Star Trek forgatási helyszín is megjelenik - hogy ez zsenialitás, hogy borzalom, mindenki döntse el maga. Szerintem a tavalyi, tyúkokkal pózolós divatkampánynál mindenesetre jobb. 

Fotó: Glen Luchford / Gucci

BALMAIN

Évről évre szuper kollekcióval jön elő Olivier Rousteing tervező, aki egyébként az erotikus elemekkel tűzdelt kampányt is fotózta. A képek fekete-fehér színei cseppett sem vonnak le a kampány értékéből, sőt: csak még titokzatosabbá teszi őket.

Ilyen stábbal egyéként nem nehéz jó fotókat összehozni: a világ legjobb női modelljeiként számon tartott Natasha Poly és Lara Stone, valamint a férfiak közül Marlon Teixeira és Presley Gerber (aki egyébként Cindy Crawford fia) örömmel vállalta a kampányt.

Fotó: Olivier Rousteing / Balmain

BLUMARINE

Igazi szemet gyönyörködtető kampánnyal rukkolt elő a Blumarine, amihez a gyönyörű Irina Shayk-nál jobb modellt aligha választhattak volna. A nőies és romantikus stílusú ruhák bemutatásához a népszerű New York-i esküvői helyszínt, az Alder Manor-t választották.

Fotó: Luigi & Iango / Blumarine

MOSCHINO

Az év legnagyobb meglepetése, hiszen a McDonald's-os pólóiról és a Barbie babás ruháiról elhíresült márka nem éppen a komolyságáról híres. A kampány mégis mesés lett: a bohókás darabok nem lettek túlmisztifikálva, a pózok nem erőltetettek és (szerencsére) olyan környezetet teremtettek a reklám készítői, amiben igazán érvényesülni tudnak a ruhák. A reklám nagy sikerében Steven Meisel-nek is bene van a kez, hiszen a világ egyik legjobb fotósának tartják.

Fotó: Steven Meisel / Moschino

FENDI

Amióta a social média által felkapott modelleket alkalmazza Karl Lagerfeld tervező, nagy bírálat éri mind a Chanel, mind a Fendi márkákat - ez utóbbi viszont olyan stílusos kampánnyal rukkolt elő a 2017.18-as őszi/téli szezonra, amilyet csak ritkán lát az ember. A reklám fő modelljei Gigi Hadid és Kendall Jenner, a képeket pedig szokás szerint Karl Lagerfeld kattintotta.

Fotó: Karl Lagerfeld / Fendi

DIOR 'MISS DIOR Eau de Parfum' 

Már évek óta a szolidalitásáról híres Natalie Portman a MISS DIOR parfümök arca, ezért örülök, hogy a reklám megálmodói idén kicsit merészebbre vették a figurát. (Összehasonlításképpen: tavalyi kampány ITT). A kritikusok viszont nincsenek lenyűgözve a látottaktól, szerintük a kampány  túl olcsó hatást kelt, amire az "És te mit tennél a szerelemért?" alcím csak még inkább ráerősít - nekem viszont nagyon tetszik ez a fotó.

Fotó: Dior

+1  ALTICE

Kakuttojás a divatreklámok között, a női olvasók (és persze saját magam) szórakoztatására még is meg kellett nektek mutatnom ezt a szexi, megmosolyogtatós reklámfilmet, ami a holland Altice kábel kábelszolgáltatót népszerűsíti. Nincs mit tenni, a social media ma már tényleg mindennél gyorsabb - fordított esetben, pl. Megan Fox főszereplésében pedig biztos, hogy a férfi olvasóim is örülnének egy hasonló kampánynak :)

Videó: Altice

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gretta.blog.hu/api/trackback/id/tr5512694029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Duplaxiii 2017.07.29. 11:15:48

Nagyon érdekes téma!
Ugye ma nincsenek valódi reklámok.
Érdemes kutakodni a Youtubon, milyen szenzációs ötletbörze volt 20-30 éve!
De aztán jöttek a jogvédők, aktivisták és kezdek mindent tiltani.
Most egy jó reklám szexista, kirekesztő, homofób, pejoratív.
Dehogy, az átlagembernek szóló remek ajánlat, de ezek ma tiltottak.
Most a kurkuma, meg a testvéremnek is fáj a feje mocskosságokat kapjuk naponta negyedóránként 10 percig! Ja és a richteresdobozt.
Ami ma menő és elfogadott a reklámok területén, azt a Monty Python már 1969-70-ben kiparodizálta.
.
Nekem a mélyütés 2002-körül érkezett, amikor egy férfiaknak szóló magazinban a reklámokat cserélni kellett a multi "szakembere" akaratából. Szerinta meár nem trendi a férfiaknak szép nőkkel reklámozni valamit, hanem melegkülsejű csupaszraborotvált tangás srácokkal kellett ezt tenni!
Mert a marketing úgy döntött New Yorkban, hogy egy egészséges férfi ne a nőre csodálkozzon rá vágyakozva és figyeljen fel a reklámozott termékre, hanem legyen irigy és akarjon olyanná válni, mint a meleg pali a képen, mert akkor mindent megszerezhet.
Azóta lejárt a reklámok ideje...

Gretta 2017.07.29. 11:20:51

@Duplaxiii: Köszönöm a kommented, van benne valami.