Gretta

Élményeim a Niagara-vízesésről

2018. április 20. - Gretta

Régóta dédelgetett vágyam volt élőben is látni egy vízesést: bár a Niagara meglátogatását sokáig nem terveztem, az egyik legszebb élményem marad. Most azt mondom: egyszer mindenkinek látnia kell, mert fantasztikus látványt nyújt! 

img_4703.JPG© Gretta

Pár hete adódott egy olyan lehetőségem, hogy az eredeti ár töredékéért utazhattam el a kanadai Torontoba. Ha rendszeresen követed a blogom, már biztosan tudod, hogy nem vagyok oda a nagy metropoliszokért, a nyüzsgő városközpontokért és a felhőkarcolók tömkelegéért, ezért a city center-ben való bóklászás helyett inkább a nagy Niagarás kirándulásomat terveztem.

Csak egy hetet töltöttem Kanadában, az időm véges volt, de szerencsére sikerült kifognom egy olyan napot a Niagara meglátogatására, amikor kellemesen sütött a nap – nektek is ajánlom, hogy várjatok a jó időre, főleg, ha a nyári szezon előtt/után utaztok, mert ilyenkor bőven elkél a vastag kabát.

Toronto belvárosától úgy másfél órás autókázásra található a Niagara, amit először észre sem vettünk. Tudni kell, hogy a környék tele van bazári vásárokkal, vidámparkokkal, aquaworldökkel, meg még mindenféle más –bugyuta – szórakozási lehetőségekkel, ami valamiért nagyon vonzza az embereket.

© djfm.ca 

Ezt a képet nem én csináltam, de felülnézeből jól ábrázolja, hogy pontosan mi is található a Niagara környékén. Hozzáteszem, ez egy 2009-es kép, azóta pedig a hatalmas gokartpályától kezdve a vízi vidámparkon át csomó minden építettek még.

Először azt hittem, a Niagara miatt vannak itt olyan sokan, de 1-2 órával később, mikor már rálátásom nyílt a környékre, rájöttem, hogy a vízesés igazából csak az emberek negyedét érdekli. Nem tudom, hogy nyáron mi itt a helyzet, hiszen akkor lényegesen nagyobb itt a turizmus (a Niagara folyón például még hajók sem jártak, így hajókázni sem tudtam – még egy ok, hogy visszajöjjek ide), plusz, itt van az egyik nagy Kanada-USA határátkelőhely is, de számomra egészen megdöbbentő volt, hogy a vízesésben milyen kevesen gyönyörködtek – és milyen sokan voltak a helyi Csodák palotájában vagy a Movielandben.

Ezen a furcsaságon egyébként hamar túlestem, mert én a nyüzsgő-forgó-villogó parkok és felhőkarcolók ellenére le sem tudtam venni a szemem a Niagaráról. A kanadai oldalról mindkét vízesésre (a kisebb American Falls-ra és a patkó alakú Canadian Horseshoe Falls-ra) is kiváló kilátás nyílt, szerintem összességében a panoráma is szebb a kanadai oldalról, bár az amerikai túlpartról még nem láttam a Niagarát. :)

© NiagaraFalls Live

Úgy tudom, hogy éjjel ki is világítják a vízesést, szóval akinek nem sietős, annak biztosan örök élmény lesz egy Niagarára néző szobát kivennie a felhőkarcolókban lévő hotelek egyikében.

Egyébként esőkabátot érdemes bekészítenie annak, aki idelátogat, mert a szél erősen hordta a vizet és a pára is nagy volt, nélküle percek alatt eláztam volna, de még így is egy kicsit vizes lettem. Topmodelles fotót tehát itt nem nagyon lehet készíteni, mások is erősen megszenvedtek egy-egy jó fotóért - nekem annyira nem is sikerült, de a látvány kárpótolt mindenért. :)

img_4800.JPG© Gretta 

A látogatásom fénypontja talán ez volt… Bár a fényképezőm lencséje hamar bepárásodott, gyakran kellett tisztogatni. Hozzáteszem: a látvány naplementekor még szebb lehet. Én pont ebédidőben voltam a Niagaránál, de így is lenyűgöző volt az egész. Összesen négy órát voltam a környéken – valaki csak egy rövid sétára jött ide, más több napot is elvolt itt -, de még annyi más programom és teendőm volt, hogy most csak ennyi fért bele. Az biztos, hogy a Niagara élőben még szebb, mint a képeken.

Az időhiány miatt sajnos a határon sem keltem át, és több olyan fantasztikus panorámát nyújtó helyet (pl. Skylon Tower) sem tudtam meglátogatni, amit mondjuk két-három nap alatt biztosan megtettem volna - de ahogyan már korábban mondtam, legalább lesz még csomó újdonság, ha a jövőben visszatérek ide... Mert biztosan vissza fogok jönni, már csak a környék természeti szépségei, a helyi emberek kedvessége és Magyarországgal való éles kontrasztjai miatt is, ami főleg a kiszolgálásban és a vendéglátásban mutatkozott meg számomra a közel egy hét alatt.

img_4770.JPG© Gretta

Negatívumok

- A vízesés melletti felhőkarcolók és a vidámparkok elég lelombozóak

- A parkolás nehézkes (főleg turistaszezonban)

- Minden drága, de legalábbis háromszor annyiba kerül, mint Toronto-ban

Pozitívumok

- Nagyon könnyen a vízesésekhez lehet találni, minden szuperül ki van táblázva

 - Étkezési és szórakozási lehetőségeket könnyen lehet találni

 - A Visitors Centre ingyenes és csomó érdekes szóróanyag van a vízesésekről

- A Niagara-vízesés egyszerűen tökéletes - mindenkinek látnia kell! 

süti beállítások módosítása