Gretta

A világ legnépszerűbb úticéljai - 2019

2019. január 25. - Gretta

Ötleted sincs, hol kellene töltened a jövő évi vakációdat? Vagy éppen túl sok helyet szeretnél meglátogatni? Most összegyűjtöttem azokat a fantasztikus úticélokat, melyeket Ti ajánlottatok nekem az elmúlt egy évben emailen és kommenten keresztül.   

 A cikksorozat többi részét a következő linkeken tudjátok megtekinteni: 2017 / 2018 / 2019

Skót-felföld, Skócia

Már évek óta nagy vágyam eljutni Skóciába, azon belül is a "legészakibb, legzordabb" vidékre, azaz a Skót-felföldre. Az emailjeitek alapján tényleg érdemes több időjárás-és esőálló ruhát beszereznem, viszont ez az egyetlen negatívum (?), amit Skóciában kapcsolatban mondtatok.  "A Glencoe-völgy egészen elképesztő, olyan volt, mintha egy más világban járnék!"; "Ha Harry Potter-rajongó vagy, annál inkább ajánlom! :) "; "Kevés szebb hely van a világon Skóciánál!"; "Az Eilean Donan kastély kötelező látnivaló, imádni fogod!" Mit mondjak, már alig várom, hogy én is élőben lássam! 

Nagy-korallzátony, Ausztrália

Földünk legnagyobb korallzátonya nagy valószínűséggel minden vízimádó és búvárjelölt elsőszámú célpontja, ráadásul Ti is csupa jót mondtatok róla! "A nászutunkat töltöttük itt, ami nem is sikerülhetett volna jobban!"; "Egészen hihetetlen, mennyi mindent rejt itt az óceán! Eddig csak Egyiptomnál és Máltánál búvárkodtam, de Ausztrália magasan veri mindkettőt! "; "Nemcsak a víz alatt, de a víz fölött is szuper a panoráma!".  Ha ezek a vélemények nem lennének elég csábítóak, az biztosan tetszeni fog majd, hogy a korallzátonyokat bébikorallokkal tervezik bővíteni, melyek segíthetnek ennek a csodálatos élővilágnak a fennmaradásában!

St. Lucia

Ezt a könnycsepp alakú pici szigetet már többen emlegettétek nekem, de számomra valahogy mindig eltörpült a többi karibi sziget mellett... egészen addig, amíg nem ajánlottátok nekem! Vannak itt esőerdők, vízesések, liánok, hegyek, homokos beachek és még csomó minden más itt, tehát itt biztosan nem lehet unatkozni! "Sok karibi szigeten jártam már, de St. Lucia az egyetlen, ami megmaradt a maga érintetlen vadságában."; "A '90-as évek végén jártam itt először, de azóta csak még szebb lett!"; "A turisták még nem árasztották el, ami külön jót tesz neki! A helyiek barátságosak, bár kissé nyomulósak a turistákra."

gettyimages-866004560.jpg© Getty Images

Grand Canyon, Arizona, USA

Ha rendszeres olvasóim vagytok, biztosan tudjátok, hogy mennyire odáig vagyok a Grand Canyonért  - bár sajnos élőben még nem sikerült látnom. Sokat írok róla, sokszor is téma a blogon, ezért nem csoda, hogy ontjátok magatokból a szebbnél szebb kanyonos képeket és beszámolókat. Ezúttal is köszönöm!  "Professzionális kamerám van,  de egy fotómon sem tudtam ábrázolni a valódi szépségét."; "Ha Las Vegas-ba mész, ezt se hagyd ki!"; "Itt tényleg érezni lehet a Föld Anya jelenlétét..." ; "Életem egyik legnagyobb élménye volt, akármikor visszamennék!"; "Túrázóknak nagyon ajánlom, szuper kirándulásokat lehet itt tenni!" 

royal-park-rajapruek-in-chiang-mai-5-chiang-mai-cycling-temples-tour.jpg© My Thailand Tours

Csiangmaj, Thaiföld

Csiangmajt nem konkrétan az egyik olvasóm, hanem egy nagyon kedves ismerősöm ajánlotta nekem, aki egy hatalmas Thaiföldi körúton vett részt tavaly januárban. "Minden templomnak megvan a maga történelme, tele van lélekkel és csodával az egész ország, muszáj írnod róla a blogodon!" - mondta nekem egyszer és úgy gondoltam, ennek pont most van itt az ideje :) Csiangmaj Thaiföld 4. legnépesebb városa, igazi kis dimbes-dombos település, a körülötte lévő hegyek pedig már a Himalája előhegyeinek minősülnek - ennyire nagyon északon is található ez a  700 éves város, ahol egyébként gyakran van hideg és az eső is mindennapos szomszéd.

Santa Monica, Kalifornia, USA

Magamtól sosem jutott volna eszembe Santa Monica-t, mint úticélt figyelembe venni, hiszen annyi más látnivaló is van az USA-ban, akárcsak Kaliforniában... azonban az egyik kedves barátnőm annyira odáig volt érte, hogy mindenképpen bele szerettem volna venni az összeállításba. "Még sehol sem láttam ilyen szép naplementét! A strand a híres móló közvetlen közelében van, valamint hosszú, széles, homokos, szóval nagyon szuper az egész. Ráadásul bármikor belefuthatsz Reese Witherspoon-ba a Starbucksban! Bármikor ideköltöznék!" 

    

Santorini, Görögország

Vegyes véleményeket kaptam Santoriniről: sokan írtátok, hogy "3 nap bőven elég rá", ahogyan azt is, hogy "a strandja nagyon rossz, medencés szállás nélkül nem érdemes pénzt áldozni rá" - ezekben pedig látok is némi igazságot. Azt azonban nem szabad elfelejteni, hogy Santorini nem egy "tipikus nyaralós" úticélpont: a strandjai nem világbajnokok, a túrák kedvelői pedig biztosan nem ide foglalnak majd nyaralást. Azonban kettesben, romantikában szerintem fantasztikus élményt nyújthat a kaldera látványa. Néhány pozitív vélemény a szigetről: "Kicsi, de nagyon szép hely" ; "Legalább egyszer látni kell, ráadásul olcsóbb, mint Míkonosz!"; "Méltán híres, nem csalódtunk!"

Neuschwanstein-kastély, Németország

Még nem volt szerencsém ehhez a mesés 19. századi kastélyhoz, melyet még II. Lajos bajor király épített, de a legközelebbi német túrámon garantálan nem fogom kihagyni - annál is inkább , mert Neuschwanstein csak 120 km-re található Münchentől!

Egyszer egy kommentben ejtettem meg, hogy szeretném meglátogatni, másnapra pedig annyi beszámolót kaptam tőletek, hogy alig bírtam válogatni a szebbnél szebb ajánlók közül! Íme, néhány érdekesség, amit ti osztottatok meg velem: "A kinti képkészítéshez és a teraszok megtekintéséhez nem kell külön jegyet váltani, bár a 25 perces benti kastélyvezető túra érdekes lehet azoknak, akiket érdekel a történelem." ; "Neuschwanstein közelről is szép, de a képeslapos felvételeket egy közeli hegyen, függőhídról készítették - mindenképpen érdemes oda elmennetek!" 

Köszi srácok a rengeteg ajánlást, útibeszámolót és fényképet, amit küldtetek nekem! A lista bővítéséhez még folyamatosan várom az általatok kedvelt és nagyra tartott városok, országok, vidékek és programok skáláját, melyet emailen (gretta@gretta.hu) és kommenten keresztül tudtok nekem elküldeni.

Amennyiben pedig nektek is van véleményetek a cikkben szereplő helyekről, bátran írjatok kommentet, hogy minél többen lássuk! :)

 

süti beállítások módosítása