Gretta

Anglia legszebb helyei: Bibury, Cotswolds

2018. november 13. - Gretta

A világ legszebb falujaként emlegetett Bibury-t már régóta meg szerettem volna látogatni, ezért az első szabad angol hétvégénken nem volt kérdés, hogy hova fog vezetni az utunk.

Bibury London központjából 122 kilométerre, kb. 1,5 órás autóútra fekszik, de átszállással vonattal (London Paddington - Swindon), majd taxival (Swindon - Bibury), valamint busszal is elérhető (National Express, London Victoria Coach Station - Cirencester, Beeches Car Park - Bibury)  - igaz, így már több, mint 3 órát igényel az egyirányú út.

img-20181026-wa0054.jpg © Gretta

Szerencsére mi nem London központjából indultunk, ezért valamivel kevesebb, mint egy óra alatt odaértünk Anglia egyik legszebb vidékére, Cotswolds-ra, ami tényleg fantasztikus élményt nyújt. A táj különösen Oxford környékétől kezdve volt mesébe illő: a dimbes-dombos vidéken juhok és bárányok legelésztek, a fű zöld színe szinte vakítóan szép volt, de rengeteg lovarda és golfpálya mellett is elhaladtunk - alig győztük a panorámában való gyönyörködést.

Bibury egyedi kis faluja már az első pillanattól kezdve megkapja az embert: annyira más és annyira antik a magyar kis falvakhoz képest, hogy egyszerűen nem lehet nem szeretni. Hatalmas szerencsénk volt, mert a központban, a River Coln vízcsatornái és fő hídjai között, a The Swan Hotel közvetlen közelében tudtunk leparkolni, ingyenesen - ezt betudtuk annak, hogy ebédidőben értünk ide, a turistabuszok pedig már elmentek, vagy még nem értek ide.

img-20181026-wa0206.jpg © Gretta

A gyönyörű kis falu leghíresebb része az UNESCO Világörökség részét is képező Arlington Row (a képen), melynek panorámája biztosan ismerős, ha kicsit is otthon vagy az utazós témákban. Ezek a 6-700 éves házak Anglia legrégebbi házaik és - bármilyen megdöbbentő -, még most is laknak bennük, sőt, valamelyiket még ki is lehet bérelni, ha éppen arra lenne kedved!

img-20181026-wa0191.jpg © Gretta

Arlington Row-tól pár száz méterre nyugatra, egy kis eldugott utcában található a St. Mary's anglikán templom, mely szintén hatalmas népszerűségnek örvend: az előtte lévő kis fatáblán egészen 2019 tavaszáig hirdették az összes ott tartandó esküvőt, amiből 100 biztos volt, de lehet, hogy annál több is. Nekem kicsit komor lenne itt esküvőzni, de tény, hogy a rózsabokrokkal teli kertje káprázatosan szép és rendben tartott volt - Magyarországon nem igen láttam hasonlót.

A templom után még bőven lehet bolyongani a környéken: a több száz éves kis házak például elképesztően szép kertekkel rendelkeznek, némelyiket meg is álltam megcsodálni.

x_8.jpg © Gretta

Bibury másik attrakciója a helyi kis pisztráng farm (balra, mögöttem), ahová mi nem mentünk be, mert éppen egy esküvő fotózási helyszíneként szolgált, de úgy olvastam, hogy jelképes összegért még fogni is lehet egy-két halat, amit később akár helyben is elkészítenek nekünk egy étteremben. A farm egyébként több, mint 100 éves és Cotswolds egyik legnagyobb farmja, ahol labirintus módjára lehet bolyongani a pisztrángokat kinevelő kis tavak között.

Az étkezési illetően nem sokat tudok nyilatkozni, mert mi egyből beültünk a pisztrángfarm és az Arlington Mill malom között elhelyezkedő kis fából készült szabadtéri kávézóba (ahol fogyasztás ellenében a mosdót is lehet használni), de a TripAdvisor szerint itt is és a környéken is vannak egész jó kis éttermek (pl. Catherine Wheel, The Swan Brasserie).

img-20181026-wa0045.jpg © Gretta

Mivel ez Anglia egyik legkedveltebb faluja, számítani lehetett turista áradatra, de ottlétünkkor nem voltak zavaróan sokan, sőt! Az időjárás október végén pazar volt, sütött a nap, eső egy szál se, szóval mi a lehető legjobbkor jöttünk ide: ám az is biztos, hogy Bibury télen egy komolyabb arcát fogja mutatni, amit nagy valószínűséggel kora tavaszig, de legalábbis az első virágnyílásig el kell majd viselnie a turistáknak.

Nektek mi a véleményetek Bibury-ról? Jártatok már itt vagy csak tervezitek? Nagyon örülnék angliai túraötleteknek, ezért várom a javaslataitokat kommentben és emailen (gretta@gretta.hu) keresztül!

További szép napot kívánok!