Gretta

2019 legmenőbb környezetbarát termékei

2019. november 25. - Gretta

Trendik, tudatosak és természetközeliek - ráadásul a környezetet is védik, hiszen 100%-ig újrahasznosított anyagokból készülnek az idei év legmenőbb ökobarát termékei. 

Akik ismernek, azok már régóta tudják rólam, hogy imádom a természetet, épp ezért, fontosnak tartom a praktikus és környezetkímélő megoldások elterjedését, bevezetését. Segítségül összegyűjtöttem nektek azokat az általam kedvelt és nagyra tartott környezetbarát termékeket, melyekkel hatékonyan csökkenthetjük az ökológiai lábnyomunkat. Mert sok kicsi sokra megy! :)

_vyr_36adobestock_289242451.jpeg© Ecozy

1. Mondj búcsút a papírszalvétáknak!

Tudom, tudom, én is imádom őket... de egy kis kutakodással olyan "szalvétákat" sikerült találom, amelyeket nem csak antibakteriális hatásúak, hanem übercukik és a környezetem számára is hasznosak. A méhviaszos csomagolópapírt nemcsak papírszalvéta, de folpack és alufólia helyett is ajánlják a szakértők, ráadásul könnyedén mosható és tisztítható is. Most nemrég én a képen látható méhecskék változatokat rendeltem meg, de egy emailben utánaérdeklődtem és más minták (pl. pinvines, pinkes, kockás, csíkos) is elérhetőek lesznek.

2. Használj kevesebb műanyagot!

... Vagy, ha már műanyagot használsz, akkor azokat is használd fel újra és újra! Akik viszont nyitottabbak lennének valami újra, azoknak bátran javasolom az erős textíliákból készült zacskókat, táskákat, hiszen egy szép függöny-, lepedő- vagy terítőanyagból is tökéletes bevásárlószatyor varázsolható! A legjobb benne pedig az, hogy kedved szerint variálhatod a saját ízlésedre! Hát nem szuper? 

rbvasvupmhqadshaaadmig2ousm840.jpg© Ecozy

3. Felejtsd el a műanyagból készült evőeszközöket!

Egy rohanós városi napon sajnos kikerülhetetlen, hogy ne előre elkészített, "menzás", esetleg plázás kaját fogyasszak ebéd gyanánt - ezzel néha-néha nincs is gond, viszont nagyon sajnáltam kidobni azokat az egyszer használatos műanyagból készült evőeszközöket, amiket ilyenkor kapok a főételeim mellé. Ezeknek a helyettesítésére viszont felfedeztem a bambuszból készült, mosogatógéppel is mosható evőeszközöket, melyeket kb. bármikor, bármilyen alkalommal használhatok - és nem kell aggódnom azon, hogy már megint felesleges szeméttel szennyeztem a környezetemet.

4. Ne kérj zacskót zöldség- és gyümölcsszedéskor!

Őszintén szólva én néha teljesen megdöbbenek, hogy a szupermarketekben mennyi ember szakít le párosával műanyagzacskókat a banánok, az almák, és a narancsok szedésekor... Mindezt csak azért, hogy pár perccel később a kukába hajítsák azt! Én már régebben is textilzacskókba szedtem a zöldségeket és a gyümölcsöket, viszont ezekben a hálós vászonzsákokban sokkal szebben és kívánatosabban néz ki még a legszebb alma is...

59138231_2207769126002836_7621166385804083200_o.jpg© Ligeti Bolt

5. Járj csomagolásmentes boltokba!

Egyre több helyen terjednek el a "kimérős", csomagolásmentes boltok Budapesten! A Ligeti Bolt névre keresztelt #zerowaste élelmiszerüzletek például Újlipótvárosban és Lágymányoson is jelen vannak, a segítségükkel pedig úgy vásárolhatunk gabonákat, tésztákat, teákat és édességeket, hogy a saját kis tárolódobozaidba/edényeidbe rakosgathatod őket. Legutóbb, mikor ott jártam a tejtermékeket visszaválthatós üvegekben adták, de az is elképzeljető, hogy a saját kis üvegcséidet is teletöltik joghurttal, tejjel és tejföllel. Érdeklődj után, mert biztos vagyok benne, hogy levásárolható ajándékkártyát is lehet náluk kapni, ami tökéletes karácsonyi ajándék a környezettudatos barátnődnek!

A képeket köszönöm az Ecozy-nak és a Ligeti Boltnak! 

Nektek melyik tipp tetszik a legjobban? Esetleg szívesen olvasnátok még több környezetbarát cikket? Ha igen, mindenképpen jelezzétek nekem kommentben vagy emailen (gretta@gretta.hu) keresztül! 

süti beállítások módosítása