10 látnivaló, amiben csalódni fogsz - II. rész

2020. január 29. - Gretta

Bár a "méret nem minden", ha nem olvastál utána a következő nevezetességeknek, nagy valószínűséggel csalódni fogsz bennük - nem tagadom, én is jártam már így. Veletek mi a helyzet?

Kicsivel több, mint két évvel az első rész megszületése után annyi komment, ajánlás és emailes javaslat gyűlt össze a témát illetően, hogy úgy döntöttem, írok egy második részt is - íme!  

niagara-falls_gettyimages-959566100.jpg© CNTraveller

Niagara-vízesés, USA/Kanada

Korábban már írtam egy élménybeszámolót a Niagara-vízesésről, amit ITT tekinthettek meg. Elöljáróban le kell szögeznem: maga a vízesés csodálatos. A környék viszont undorító. Hogy miért is írom ezt? Már a giganagy szállodáktól kezdve, a villogó vízi vidámparkon át a mocskos gokartpályáig minden megtalálható a Niagara egy kilométeres (és akkor még sokat mondtam) körzetében. 

Sajnos a "csodálatos" jelzőt viszont nem használták azok az ismerőseim, akik nem a kanadai oldalról, hanem az amerikai partról szemlélték a Niagarát, ők ugyanis alig láttak belőle valamit. A megoldás? A Patkó-zuhatagot nézzétek, mégpedig a kanadai oldalról - igaz, akkor a vízesés körüli turistaszennyel is meg kell birkóznotok. 

paris-91211_1920.jpg© Pixabay

Diadalív, Párizs, Franciaország

A Diadalív (eredeti nevén Arc de Triomphe) Párizs egyik legnépszerűbb látványossága és a híres Champs-Élysées sugárút jelképe - de a TripAdvisor-os vélemények szerint "semmi különös" nincs benne. Sajnos ezzel én sem tudok vitatkozni, mert bár a neoklasszicista stílusban épült emlékmű tényleg szép, nem nyújt maradandó élményt - főleg úgy, ha arra gondolok, hogy I. Napóleon és a francia hadsereg dicsőségét hirdeti.

Az egész emlékmű ugyanis egy körforgalomba épült bele és már maga az odajutás is kész bajos, mert nincsen zebra, amin átkelhetnének az érdeklődők. Tulajdonképpen fogalmam sincs, hogy egy idős hölgy vagy egy mozgássérült úr hogyan jut el egyáltalán a Diadalívhez - a legtöbben épp ezért csak tisztes távolból szemlélik meg és már mennek is tovább. 

© Miwok / Flickr

Nagy Bazár, Isztambul, Törökország

Isztambul egyik legnépszerűbb látványosságaként és a világ egyik legnagyobb fedett piacaként érthető, hogy sokan kíváncsian rá - pedig nem biztos, hogy olyan nagy örömet fog okozni a meglátogatása. Bár én még nem jártam itt (tulajdonképpen nem is szeretnék), de többen mondták már, hogy az egész piac egy fárasztó, zavaros kupleráj, egy kész labirintus, amiből csak nehezen lehet kikeveredni.

Borzasztó drágán árulnak mindent - sok mindent a piac szomszédos utcáiban lévő turistaboltokban fél áron (!) is meg lehet szerezni -, az árusok pedig annyira erőszakosak és tapadósak, hogy alig lehet tőlük megszabadulni.

traveldialymedia_1.jpg© Traveldialymedia

Maya Beach, Koh Phi Phi Lee, Thaiföld

Az elmúlt pár évtizedben a világ egyik legismertebb strandjává nőtte ki magát a csodálatos szépségéről híres Maya Bay, melyet az utóbbi időkben már napi 4-5000 turista látogatott meg. Többek között ennek (és a helyi korallzátony helyreállítási munkálatainak) köszönhetően 2018 nyarán turista stop-ot vezetett be a thai kormány, mely előreláthatólag 2021 közepéig érvényben is fog maradni. Én mondjuk azért szurkolok, hogy utána is napi maximum 1000 főre koncentrálódjon az oda látogató turisták száma... de ezzel kapcsolatos híreim sajnos nincsenek.

Annyi azonban biztos, hogy jelenleg nem látogatható DiCaprio híres strandja, főleg azért, mert a phuketi utazási irodák felelőtlenül sok emberrel, partizni vágyó kamaszokkal és rengeteg szeméttel megpakolt speedboatokon szállították a Maya Beachre a turistákat - amely minden élményt adott, csak a valószínűleg azt nem, amiért az emberek befizettek. 

rome-2294191_1920.jpg© Pixabay

 Spanyol-lépcső, Róma, Olaszország

Róma az egyik legkedvesebb nagyvárosom - régebben volt úgy, hogy évente is meglátogattam, de már 5 éve nem voltam ott. Azt hiszem, nem véletlenül. A szállásunk rendkívül központi helyen, Piazza di Spagna tér közelében volt, valahogy azonban sohasem sikerült teljes pompájában megcsodálnom - főleg azért, mert mindig tele volt turistákkal, árusokkal, bazárosokkal, fotózkodó családokkal stb. Magáról a Spanyol-lépcsőről hasonló a véleményem - lényegében annyian terpeszkednek rajta, hogy egy normális fotót nem lehet róla készíteni, maguk a lépcsőfokok pedig annyira csúszósak, hogy kész életveszély rajtuk lejönni. 

musei_vaticani.png© Musei Vaticani

Sixtus-kápolna, Vatikán

Ahogyan már kifejtettem, Róma meglátogatása nem okos döntés tavasszal. A Spanyol-lépcsős kalandjaim után egy egész napot szántam a Vatikán megtekintésére. Hát, el is telt vele egy nap! Mivel nem vásároltunk elővételi jegyet, a fal mellett kellet közel 3 órát sorban állnunk - nem nagy élvezet volt, de nagy művészetrajongóként egyszer (legalább egyszer) mindenképpen meg szerettem volna látogatni a Sixtus-kápolnát.

Miután bejutottunk, nagyjából egy óra nézelődés után jutottunk el a kápolnáig, ami tömve volt emberekkel. Abszolút hangulatromboló volt. A tömeg annyira hatalmas volt, hogy konkrétan fogni kellett egymás kezét és figyelnünk kellett, hogy össze ne nyomjanak! A tömegnyomor miatt persze mindenre figyelsz (a testi épségedre, a társaidra, az értékeidre stb), csak Michelangelo freskóira nem. Akkor pedig mi értelme van az egésznek?

Az Ádám teremtését például úgy kellett hosszú percekig keresgélnem, mikor pedig végre ráakadtam a plafonon, majdnem föllöktek és már mentünk is tovább. Fotózni nem lehet, beszélni nem lehet, a biztonsági őrök állandóan pisszegnek, persze tök nagy hangosság van - az egész tiszta röhej. Miután pedig kijöttünk, csak csalódottan annyit kédeztem magamtól:  tényleg ennyi volt?  Bátran állíthatom, az én legnagyobb csalódásom a Vatikán volt. Sajnos nem hiszem, hogy még egyszer visszamegyek - maximum akkor, ha lesz felesleges 145 ezer forintom az egyik limitált számú, exkluzív VIP-túra egyikére.

hollywood_walk_of_fame.jpg© BBC / Getty Images

Hírességek sétánya, Hollywood, LA, USA

A hollywoodi Hírességek sétánya nagy valószínűséggel Kalifornia állam leglátogatottabb helyei közé tartozik.  Szinte minden nagy sztárnak van itt csillaga, ami miatt nagy presztízsnek kellene, hogy örvendjen, de ismerőseim véleménye alapján Los Angeles kifejezetten koszos, mocskos és túlzsúfolt negyedében található.

A "Walk of Fame" állítólag tele van kéregetőkkel, rengeteg emléktáblán kutyapiszok vagy rágógumi villog, az utcai előadók pedig direkt a legnagyobb sztárok csillaga mellett telepszenek le, hogy még véletlenül se tudj - nélkülük - fotózkodni.

Ikonikus lett például egy videó, amenyben Reese Witherspoon tisztogatja a saját csillagát, de egy sor másik híresség is panaszkodott az utca állapotára. Személyes élményeim nincsenek, de a hallottak alapján nem egy olyan nevezetesség, ahová szívesen elmennék! 

forbidden-city-220099_1280.jpg© Pixabay

Tiltott Város, Peking, Kína

A Tiltott Város majd' 500 éven át szolgált a kínai császárok lakhelyént, ennek megfelelően hatalmas érdeklődés övezi a csaknem 1000 épületből áll palotát - de, a turisták többsége szerint nem egy nagy szám. Bár az UNESCO Világörökségi listájára is felkerült, mint a világ legnagyobb régi faépület-együttese, az igazságot megvallva mindegyik épület ugyanúgy néz ki és hamar meg lehet unni. Főleg úgy, hogy napi 8000 (!) turistát engednek be ide! A TripAdvisor-os vélemények alapján elmondható, hogy ez is egy olyan látványosság, amit "egyszer látni kell", de többször úgysem megy oda senki - legalábbis a többség biztosan nem.

crop-view-from-gibraltar-to-spain-getty-xxlarge.jpg © Telegraph

Gibraltár-hegy, Gibraltár

Életem egyik legrosszabb turisztikai döntése volt meglátogatni Gibraltárt. Pár évvel ezelőtti Malagás nyaralásom alatt jött az ötlet, hogy kiránduljunk egyet a Gibraltári - az egész minden volt, csak élvezet nem. Az autónkat még a spanyol határon, La Línea de la Concepción kis településén tettük ki (ami már önmagában úgy nézett ki, mint egy romhalmaz), mi pedig begyalogoltunk a határon és buszra szálltunk. 

A legtöbb turistához hasonlóan természetesen mi is a Gibraltári-hegyre szerettünk volna feljutni: ebédidőben érkezünk, azt hittük, seperc alatt megleszünk, holott nem így történt. Többszáz fős sor kanyargott a hegy előtti keskeny utcácskákban, egy óra várakozás után pedig alig haladtunk előre, ezért a társaságunk egy része, velem együtt kiállt a sorból. 

A másik fele több, mint 3 óra várakozás után tudott csak jegyet venni, miután pedig felértek, perzselő hőség volt, nem volt egy fedett rész, ahová be lehetett álni, mindenkire ugráltak a megbolondult majmok, aranyáron adták a legolcsóbb vizeket is és még sorolhatnám. A vége az lett, hogy a soron következő, érkező felvonóval lejöttek a szikláról, mi addig körülnéztünk a városban és vásárolgattuk. Minden rendkívül drága és túlértékelt. Nem nagy élmény volt. Abszolút nem bántam meg, hogy nem mentem fel a hegyre - de Gibraltár közelébe se szeretnék többet menni.

viator.jpg© Viator / Shutterstock

Berlini tévétorony, Berlin, Németirszág

Berlin közkedvelt turisztikai célpontnak számít, épp ezért nem meglepő, hogy sokan kíváncsiak a város legmagasabb épületére, a 368 méteres tévétoronyra. A 2 órás sorbanállás és a 16 eurós belépőjegy még hagyján, de miután feljutsz, szinte ki se látsz a toronyból, annyira koszosak az ablakai.

Ha pedig kedved lenne egy kis időt eltölteni a toronyban, akkor sok türelemre lesz szükséged, mert legalább 30 perc, míg a bár pincérei kiszolgálnak egy itallal. Utána pedig újabb sorbanállás következik a lifthez, de már jóval szegényebben, mert hihetetlenül drága minden, amit a tévétoronyban árulnak. Hogy megéri-e meglátogatni? Szerintem nem, Berlin sokkal szebb a földszintről nézve, de ha szereted a sorbanállást, akkor rajta! 

Nektek melyik nevezetesség okozta az eddigi legnagyobb csalódást? Mivel egészítenétek még ki az összeállítást? Esetleg van olyan látványosság, amiben pozitívan csalódtatok? Az élményeiteket és tapasztalataitokat várom kommentben és emailen (gretta@gretta.hu)keresztül! 

A bejegyzés trackback címe:

https://gretta.blog.hu/api/trackback/id/tr915413050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Luighi 2020.01.30. 15:45:10

Hogy pozitív "csalódás" is legyen Berlnből: A Pergamon Múzeumban a bailoni Ishtar-kapu
=:-O Legyökereztem előtte, annyira attraktív!

Luighi 2020.01.30. 15:57:39

@Attilajukkaja: "Júlia erkélye Veronában valóban eléggé jelentéktelen, és nehéz felfedezni benne a Shakespeari sztorit."
Tudom sokaknál kihúzom a gyufát, de Shakespeare (ha egyáltalán létezett és valóban 1 személy volt!) akkor tudomásom szerint olyan sztorikat írt, amikben az elején fölkavarta a sz ...álakat, aztán végül így vagy úgy megoldotta/helyrerakta azokat. Már egy 6 évesnek 2 ilyen "egykaptafa mese" után a karján is állna a szőr, nem csak a hátán!

Attilajukkaja 2020.01.30. 16:20:11

@Luighi:
"Már egy 6 évesnek 2 ilyen "egykaptafa mese" után a karján is állna a szőr, nem csak a hátán!"
Talán. :o))) De a klasszikusok már csak ilyenek, akár külföldiek, akár magyarok! Szerintem nem a "krimit" kell bennük keresni, hanem a tanulságot.

Mr. Megnézzük · http://megneznem.wordpress.com/ 2020.01.30. 17:12:29

@László Nagy76: Reggel állítólag jobb, meg persze télen is. 10:00 magasságától viszont naplementéig kb. szerencse dolga (nekem olyan ismerősöm nemigen akad aki "jó időben" vagy "jó szerencsével" járt volna a hídon (engem is beleértve). Sokszor csak ezen múlik...

nyuszmam 2020.01.30. 17:14:33

.....ezek kölzül par helyen meg nem voltam, de amugy egyetertek mindennel. Nekem Berlin volt a legnagyobb csalodas, mert fentröl az ég vilagon semmi különös, a földszintröl még megannyira sem. Egy hatalmas, undoritoan koszos, unalmas varos! Parizs szinten nagyon koszos, de legalabb van mit nezni. Gibraltarral nekünk szerencsenk volt, hamar feljutottunk. Egyszer szerintem meg kell nezni! Roma, hmmm, vegyes erzesek, de egyszer azt is latni kell. Olyankor kell menni, amikor nincs sok turista. Vatikan nekem is hatalmas csalodas volt, de a Bazilika csodalatos, ott is jo sokat vartunk es az egyik arusnal meg ki is raboltak, szoval annyira nem vagyok oda az olaszokert.:-( Milano detto, csak a Dom es a környeke erdekes, aztan annyi, egy koszos, elhanyagolt iparvaros. Ha, akkor Toscana, Firenze, Verona, San Gimignano, stb... Ja, fontos!! Palermoba se menjetek, ha jot akartok magatoknak!

Pierr Kardán 2020.01.30. 18:00:31

Őszintén sajnállak, hogy ilyen szar helyekre voltál kénytelen elutazni, ahelyett, hogy békében ihattad volna a feleseket a kedvenc sarki kocsmád félhomályában :-(

Szóval mindenki jobban jár (te is, mi is), ha a finnyogás helyett maradsz a pálinkánál.

Megoldó 2020.01.30. 18:03:45

Sem kellemes, sem pozitív csalódás nincs.
Azt úgy hívják hogy kellemes meglepetés!

Urancityhero 2020.01.30. 18:13:17

Hát, az a helyzet, hogy a Spanyol lépcsőn már nem ül senki sem, mert megtiltották a hatóságok. És így egészen szép. A vatikáni három órás várakozásról pedig annyit, ha online megveszitek a jegyet és odamentek a kapott időpontra, akkor 1 perc alatt lehet bejutni. Ha Rómában van az ember és érdekli a művészettörténet, akkor ne hagyja ki semmiképpen.
Ami nagyon túlértékelt valami, az a brüsszeli pisilő kisfiú, ami egy apró szobor. A többivel abszolút egyetértek. Bár Berlin egy nagyon nagyon jó hely.

Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2020.01.30. 18:15:43

Csak egy apróság: a Diadalívhez nem a zebra nélküli, soksávos úton át kell eljutni, hanem a tér alatt, egy aluljárón át...

Pierr Kardán 2020.01.30. 18:25:12

@nyivus: Így van, nagyon nem mindegy, hogy egyes látnivalókat mikor látogat meg az ember. Nekünk a berlini TV torony nagyon pozitív élmény volt, mert időben mentünk, 1983 augusztusában jártunk ott :-)

A feljutás teljesen ingyenes volt, fent volt egy étterem/kávézó, ahol az asztalok kb. egy óra alatt mentek körbe az ablakok előtt, ez idő alatt ehetted meg a kajádat. Az akkori Berlinben drága helynek számított, egy Bunte Fishplatte kb. 8-10 márka volt, míg a város másik részein 4-5 márkáért megkaptad. Ebből kifolyólag a helyiek nem is nagyon mentek fel, szóval hely volt bőven :-) Mi két kört is megtettünk, bár a másodjára rendelt Broiler mit Pommes Frittes-t már nehezen ettük meg, de sört ittunk rogyásig.

Sajnálom kicsit, aki csak most jut el oda, neki a koszos ablakok maradnak meg az emlékezetében, nekünk meg a fiatalságunk :-)

Pierr Kardán 2020.01.30. 18:30:18

@Michael Knight: Meg egyébként is, ha a térre menő metrók megállójából jössz ki, akkor eleve vezet fel lépcső a Diadalívhez. Ha valaki ezt nem veszi észre és a 6 sávos körforgalmon akar a felszínen áttörni az építményhez, annak nem igazán mérvadó a véleménye a látnivalókat illetően :-)))

UtazóTódi · utazotodi.blog.hu 2020.01.30. 18:42:56

Úgy érzem sok helyen nem a látnivalóval, hanem a többi turistával es az időzítéssel volt gond. Voltam a Vatikánban pár éve (előre váltott jeggyel), nem volt vészes a tömeg. Voltam Rómában, sok volt a turista, de előre vettem jegyet ahol lehetett. Voltam a berlini tv toronyban tavaly, nem volt mocskos az üveg és nem volt tömeg. Voltam Gibraltáron, konkrétan egyedül voltunk a hegyen, nem volt rekkenő hőség, jó volt a kilátás. Voltam Párizsban, a körforgalom széléről megnéztem a diadalívet, ennyi. Nem értem miért kellene a tövébe menni, pláne felmászni rá.

Szóval úgy érzem kis tervezéssel a fenti látványosságok bosszúság nélkül megtekinthetőek, legközelebb javaslom utánanézni a dolgoknak, mielőtt írsz róla. Ahol meg személyesen nem jártál, pláne ne ítélkezz.

Kedélyes Paraszt 2020.01.30. 18:49:33

@Pierr Kardán: Már Luighinek is szerettem vona reagálni, hogy igen, azok a boldog 80-as évek. Én 81-ben és 82-ben vagy 83-ban voltam Berlinben és a környékén. A TV toronyban is többször. Egyik alkalommal gyalog jöttünk le a lépcsőkön. A téren több helyen lehetett grillcsirkét kapni, sokat kajáltuk. Volt ott valami 4-emeletes áruház, aminek a felső szintjén volt egy önkiszolgáló étterem. Ott is jókat lehetett enni. A Pergamon múzeum is hatalmas volt, egy egész napot töltöttünk el benne. És ami csodálatos volt, azok a külvárosi csendes kocsmák az S-Bahn megállók környékén. Boldog gimis évek! :)

Agnus69 2020.01.30. 18:50:41

Nekem Róma sosem csalódás, csak jól kell megszervezni. Igen, a Vatikáni múzeumba elővételben jegyet kell venni, csak így spórolható meg a sorbanállás...a Sixtus-kapolna csodás, látni kell. Ahogy Milánóban az Utolsó vacsorát is. Ami nekem anno nagy csalódás volt, az a moszkvai Vörös tér volt. Gyerekkorunkban mindig hatalmasnak tűnt a Tv-ben a felvonulásokkal, de valójában majdhogynem kisebb, mint a Hősök tere Pesten... Vicces, de tényleg így van :)

janoszeged 2020.01.30. 18:53:46

Berlinben nyáron este 8 után még világos van, a TV toronynál alig lézengenek. Megvárhatod, amíg besötétedik, szép a kivilágított város felülről.

gabardin 2020.01.30. 19:53:49

két éve voltunk Berlinben, alig találtuk meg a torony bejáratát, nem volt sor és tiszta volt az üveg. A bár tényleg nem olcsó, de miért is lenne az?
szerintem Berlin klassz város
A Tiltott városban tényleg sok a látogató... de megérte bemenni, hozzáteszem, nem árt, ha tudja az ember, hogy mit lát...
Nagy fal - nem a közelebbi részt kell megnézni, hanem a távolabbit, ott alig vannak, 4 torony után pedig egyedül voltunk... :)
Barcelonában a Güell park gyikját nehéz lefotózni turista nélkül és a La Ramblán a Miro mozaikot

csakeztengedte 2020.01.30. 20:09:09

Milyen ökörség már ez a cikk?

Ahol jártam és nem cikkeken olvastam róla:

Diadalív:
Bámulatos. Hatalmas és a tetejéről is szép kilátás nyílik.
(Van aluljáró bammeg.)

Nagy bazár:
Gyönyörű, egzotikus és magával ragadó.
(Mennyi sületlenséget írtál. Már-már "migránsok, ne menj oda" szint)

Spanyol lépcső:
Gyönyörű.
Sokszor voltál ott, de hogy kora reggel néznéd meg turisták nélkül biztos fájt volna.
Timelaps video, ha nem hinne valaki nekem:
www.skylinewebcams.com/en/webcam/italia/lazio/roma/piazza-di-spagna.html?timelapse=1

Sixtus-kápolna:
A lélegzetem elállt amikor beléptem. Szinte rád omlik a művészet magas foka.
"Fotózni nem lehet, beszélni nem lehet, a biztonsági őrök állandóan pisszegnek"
Még jó hogy... Butaságból fakad az utálatod.

Misspitcha

Fekesz 2020.01.30. 20:14:57

@Kedélyes Paraszt: Hát igen, az NDK-s idők... plusz az Alexander platz alatti kb 20 pályás bowlingpálya, fillérekből lehetett játszani és inni a jobbnál jobb italokat

Fekesz 2020.01.30. 20:21:49

Velence kimaradt a felsorolásból, na az is tud egy nagy csalódás lenni, ha valaki nem jó útvonalakat választ. Mára már szinte egész évre állandósult a túrista-sáskajárás. De a tömeg 90%-a a város 10%-át járja csak be, ezeket el kell kerülni, bátran lehet/kell menni kisebb szűk utcákba, sikátorokba, terekre, ahol szinte csak a helyiekkel lehet találkozni és persze az árakban is megmutatkozik.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2020.01.30. 20:32:01

Én húsz éve voltam Párizsban és Gibraltáron is.
A diadalív egy nagy izé, nem tudom, a kedves szerző mit várt tőle. A jelentősége történelmi, van benne minikiállítás, szóval nincs vele semmi baj.
Gibraltárral nekem semmi bajom se volt, aránylag sokan voltak, de nem olyan brutális tömeg, kocsival vittek fel minket, nem volt dugó sem. A majmok se voltak még akkoriban agresszívek, maximum kicsit szemtelenek, nem is ugráltak az emberekre.
Persze mindez húsz éve volt, lehet, hogy azóta sokat romlott a helyzet, a turizmus meglehetősen népszerűvé vált mostanában.

nyivus 2020.01.30. 21:11:22

@Attilajukkaja: Nem azt akartam mondani, hogy nem érdemes ellátogatni oda, hanem pontosan azt, amit te is mondasz: sokkal élvezhetőbb lehet egy kirándulős, ha előre kiválasztjuk a megfelelő időpontot és helyet egy bizonyos turistalátványosság meglátogatásához.

duplasuzy 2020.01.30. 21:26:43

Az isztambuli bazárig olvastam. Nem járt ott, de okoskodik. Sok kisebb piac is van Isztambulban és még azok is izgalmasak. Az árusok megszólítják a nézelődőket, megkínálják, kedvesek, még ha nem vásárolsz is. Ha vásároltál, és megint arra jársz, megismernek, ismerősként köszönnek rád, megint megkínálnak, pedig már nem lehetnek biztosak benne, hogy megint vásárolsz.
Én biztosan egy vidéki liba vagyok, hogy az Aréna plázából is alig bírtam kijönni - egy bolton keresztül kell kijönni, aki nem tudná. Hát ennél sokkal egyszerűbb a bazárból kitalálni.

unlike

duplasuzy 2020.01.30. 21:34:28

@duplasuzy: Pontosítok: Az Arénából van egy bolton keresztüli kijárat. Mivel ott mentem be másokat követve, ott is jöttem ki.

élhetetlen 2020.01.30. 21:34:37

@Agnus69: “a Sixtus-kapolna csodás”, így van. Én már a bevezető úton látható bútorokon, is kifeküdtem, mint pl. egy asztalláb. Az Utolsó vacsorát buktam, tatarászták. (értsd restaurálták). De a Szent Vitusig is háromszor kellett elmennem, míg bejutottam, mert az is felújítás alatt volt. De nem erről akartam írni. A moszkvai Vörös tér. Megvezetett a szemed, sok a magas épület körülötte, ettől, ha csak nézed, kicsinek tűnik. A Hősök tere Pesten meg üres. A talpamra esküszöm, hogy a Vörös tér nagy. Naponta kétszer kellett átmennem az egyik csücskétől a másikig öt héten át, és még strapabíró huszonéves voltam. Imádtam ott lenni, és a Sándor parkon, Arbaton át, a volt Kalinyinon hazamenni, de azt hogy a Vörös tér kicsi, ezt nem fogadom el.

Fredddy 2020.01.30. 21:45:09

A Diadalív titka, hogy este kell menni. Naplementekor végigsétálni a Champs-Élysées-n, már sötét van, mikor a Diadalívhez érsz, a tetejéről gyönyörködni a városban, majd visszasétálni- a legjobb párizsi program. Az esti panorámát mindenki az Eiffel-toronyból akarja látni, a Diadalívnél alig van valaki.

Rómáé meg, hogy augusztusban kell menni. A német turisták vagy előtte, vagy utána jönnek, mert melegük van, de igazából már mindegy, hogy 50 fok van, vagy 51. Nyári délutánon teljesen jó volt a Spanyol lépcső, egyáltalán nem voltak sokan. Nekem a Vatikán se tűnt zsúfoltnak.

Moin Moin 2020.01.30. 21:48:07

@Michael Knight: ...Vagy: a köztársasági elnök mögött, kissé balra haladva, mint "egyesek" pár évvel ezelőtt, július 14-én.:-)))

maribor_ 2020.01.30. 21:56:13

Manaken Pis es a Voros ter.

Cosmo 2020.01.30. 22:02:07

Viccesek azok akik azon virnyognak, hogy sok turista van ott ahol pont ők akarnak turistáskodni. A Spanyol-lépcső problematikája pipa, nem lehet már leülni, úgyhogy legközelebb meglesz a fénykép a bloggernek. Párizsban nem tudom ki mikor volt utoljára, nekem friss, pozitív élményem, hogy szerintem sokkal tisztább, mint 10 évvel ezelőtt volt. Egyébként hihetetlen klassz volt, mert többedjére jártunk ott, minden "kötelező" látnivalót megnéztünk korábban, így három napot úgy csellengtünk, hogy csak mentünk amerre vitt a lábunk. Nem volt terv, elvárás magunkkal szemben hogy hová kell eljutni, mit kellene megnézni, egyszerűen csak élveztük a várost. Mindenkinek kívánom, hogy egyszer átélhesse ezt a turista flow-t:)

Hórukk 2020.01.30. 23:11:58

A Niagarához ha elmégy, akkora vízesés felé kell fordulni és akkor mindent rendben találsz majd. Ha meg nem a vízesést akarod nézni, akkor nem érdemes oda elmenni.

Bright side of life 2020.01.31. 00:37:30

@Agnus69: ez valami optikai csalódás lehetett; a Vörös-tér kb. 7,5ha, a Hősök tere nem egész 3ha.

Laszlo Pekanovics 2020.01.31. 02:28:27

szerintem hulyeseg. 10-bol hetet lattam (tobbszor is) es szerintem megeri megnezni.
Ami csalodas az Bora-Bora, es sajnos a Nagy Korallzatony ami het ev utan mult honapban latogattam meg ujra, es sajnos valoban pusztul

Lobo Marunga 2020.01.31. 07:20:33

@Attilajukkaja: Az "olaszos szabálybetartás" alatt azt értem, hogy nekem az volt a benyomásom, hogy Róma egy csodálatos és felejthetetlen város, de ehhez hozzátartozik egyfajta bájosan olaszos trehányság is. Totál káosz az utakon, a busz vagy jön, vagy nem, a Sixtus-kápolnában nemtomhányszáz emberre két beszélgető biztonsági vigyáz (azaz nem), emberek ülnek, fekszenek, napoznak stb. a lépcsőn szerteszét, hegyekben a szemét (tök mindegy, ki tette oda, a szemét arról híres, hogy nincs gazdája), de ennek ellenére sehol egy kuka. És mindez tök rendben van, de közben külön rendőr van arra, hogy a lépcsőn evés szörnyű rettenetét vasszigorral megakadályozza (persze jól látható tábla vagy egyéb nem jelzi a tiltást...). Na ennyi. De amúgy ez tök jó, szerintem a kép része. :)
A kútnál természetesen a fürdésre gondoltam, ami nyilván nem ugyanaz, mint elmajszolni egy szem kekszet a lépcsőn (merthogy nem álltunk neki egy közepes mekmenünek, vagy nem főztünk kávét, mint a németek Velencében). Ezért írtam, hogy "érthető módon". Amúgy meg ja, nyilván jogosan szólt ránk a rendőr, nem is vitatkoztunk, csak jópofa a dolog.

Lobo Marunga 2020.01.31. 07:24:10

@Cosmo: Igen, kicsit átment a dolog az overturism taglalásába, holott eredetileg nem ez volt a téma. De sokszor ez okozza a csalódást, ezért mosódik össze.

Sofi.MMM 2020.01.31. 13:04:10

Ami nekem igazi csalódás volt, és nagyon hiányoltam a listában az a brüsszeli Manneken Pis - a képeken nagyon jól mutat, viszont élőben sokkal de sokkal kisebb, mint azt a képek mutatják.

Attilajukkaja 2020.01.31. 18:54:00

@Megoldó:
"Sem kellemes, sem pozitív csalódás nincs."
Végre valaki, aki szintén nem szereti ezt az abszurd kifejezést!!! :o)

@nyivus:
"sokkal élvezhetőbb lehet egy kirándulős, ha előre kiválasztjuk a megfelelő időpontot és helyet"
Akkor egyetértünk. :o)

@Lobo Marunga:
" Az "olaszos szabálybetartás" alatt azt értem, hogy nekem az volt a benyomásom, hogy Róma egy csodálatos és felejthetetlen város, de ehhez hozzátartozik egyfajta bájosan olaszos trehányság is."
Ez nagyon igaz! Csak a trehányságra kérdeztem rá, amikor a zsúfolt turistahelyeken hagyott szemétre utaltál. Szerintem ezt nem kellene az olaszok rovására írni.

"És mindez tök rendben van, de közben külön rendőr van arra, hogy a lépcsőn evés szörnyű rettenetét vasszigorral megakadályozza"
Nyilván nem véletlenül alakult ez így. Komoly okuk volt (lehetett) rá.

"De amúgy ez tök jó, szerintem a kép része. :)"
Örülök, hogy ,jgy fogod fel. :o)

"A kútnál természetesen a fürdésre gondoltam, ami nyilván nem ugyanaz, mint elmajszolni egy szem kekszet a lépcsőn"
Úgy emlékszem, már a lépcsőre való leülés is szabálysértés.

"Amúgy meg ja, nyilván jogosan szólt ránk a rendőr, nem is vitatkoztunk, csak jópofa a dolog."
Nekünk annak tűnik. De nekik talán nem.

Gretta 2020.01.31. 19:55:00

@Könyveslány: Nagyon köszönöm, rendkívül kedves vagy!

Gretta 2020.01.31. 19:56:49

@gabesz7004: Szia! Az 1 részben szerepel, olvasd el, ha érdekel :)

Brix 2020.01.31. 19:57:29

Akkor nem èr csalódás leginkább , ha az ember jól utánaolvas , hogy mire számíthat ès jól megtervezi , mikor utazik, de mèg így is bele lehet futni hatalmas zsúfoltságba, nem várt kellemetlen esemènyekbe a legfőbb turistacèlpontokon...Róma pl a világ központja , ha a törtènelmi emlèkeket nèzzük, de ritkán èlvezhető szezonban, ami lassan az egèsz èv már, plusz, állandó "alert üzemmód " a Termini környèken ès más helyeken ...Minden mèteren egy sanda tekintetű , "üzletelni "akaró ember.....Barcelona ugyanaz...
Annyit lehet még tenni, hogy Róma helyett Bolognába megy az ember, vagy Barcelona helyett Valenciába...
Ezekben a városokban nem lesz annyi ember, pont elég a turista , ès nagyon kellemesen meglepődhetünk , hogy mennyire èrdekes, izgalmas cèlpontok...A nagyon turistás helyeken sokszor arogánsabb , nem túl segítőkèsz emberek laknak ( vagy már megunták a turistákat..) ..Róma a legrosszabb , ilyen szempontból...
Az athèniak a legkedvesebbek , legsegítőkèszebbek - szubjektív- az európai fővárosok lakosok között...

Ha lesz egy olyan poszt is , hogy melyek a legjobb helyek Európában , ahol nem csalódik az ember, oda is lesz nèhany "ajánlatom".... Milos, Santorini, Mikonos, Naxos ès Paros- de az egèsz kikladok- egy csoda, a minimál èpítèszettel, a kristálytiszta tengerrel, az èjszalai èlettel együtt...
Bologna sem okoz csalódást, a fantasztikus közèpkori hangulattal ,pezsgèssel , tornyaival ..
Közelebb : Bled- tó ès Bohinj, Szlovènia ès a lengyel tesóknál Krakkó , egy sokkal autentikusabb , olcsóbb , barátságosabb " Prága"

Gretta 2020.01.31. 19:57:56

@Mr. Megnézzük: Köszi a javaslatot, ha lesz igény 3. részre mindenképpen bele fogom rakni!

Gretta 2020.01.31. 19:59:08

@nyivus: Szia! Nagyon köszi a javaslatot, ha lesz 3. rész, mindenképpen bele fogom rakni!

Gretta 2020.01.31. 20:00:55

@atomtudós: Szia! Jó hallani, hogy nektek tetszett - mi augusztus közepén voltunk, nem volt a legjobb választás.

Gretta 2020.01.31. 20:28:00

@Attilajukkaja: Szia! Sajnos én sem jártam (még) az összes helyen, ezt a részt a ti ajánlásaitok alapján alkottam meg. Mindenesetre örülök, hogy neked jó élményeid voltak!

Gretta 2020.01.31. 20:30:22

@Lobo Marunga: Szia! Sajnos Veronában még nem voltam, de a te tapasztalataidhoz hasonlókat hallottam róla. Köszi a kommentedet!

Gretta 2020.01.31. 20:32:29

@Lobo Marunga: Még egyszer köszönöm az ajánlásaidat és a tippjeidet, ha lesz 3. rész mindenképpen bele fogom oket venni!

Gretta 2020.01.31. 20:34:17

@Luighi: Szerencsés vagy! Sajnos az én generációmnak már más élményt nyújtanak a "kötelezô" látnivalók.

Gretta 2020.01.31. 23:38:36

@erol: Annyira örülök, hogy jó élményeid vannak róla! Sajnos mi rossz idôt választottunk a meglátogatására.

Gretta 2020.02.01. 01:41:48

@Luighi: Nagyon régóta szeretném látni, köszönöm az ajánlást!

Gretta 2020.02.01. 01:50:32

@nyuszmam: Nagyon köszi az ajánlásaidat és a tanácsaidat a többi olvasó nevében is !

Gretta 2020.02.01. 01:52:02

@Pierr Kardán: Köszönöm az építô jellegû hozzászôlásodat! Szép estét! :)

Gretta 2020.02.01. 01:53:44

@Urancityhero: Szia! Köszi a véleményt és az infókat, szép estét! :)

Gretta 2020.02.01. 01:55:28

@Pierr Kardán: Köszönöm a véleményedet és a hasznos infókat!

Gretta 2020.02.01. 01:57:48

@UtazóTódi: Szia! Abszolút egyetértek, köszönöm a hozzászólásod! Ez a 2. rész fôként a ti kommentes és emailes ajánlásaitok alapján írôdott, jó lenne látni mindet! Talán majd egyszer :)

Lobo Marunga 2020.02.01. 08:42:18

@Attilajukkaja: Azt hogy van szemét, nyilván nem kéne az olaszok rovására írni. Ahogy kezelik, pontosabban nem kezelik, azt viszont már lehet. Talán nem kéne meglepődni azon, hogy a sok millió turista hoz magával sok tonna szemetet is, és gondolni kellene rá, hogy hova fogja tenni. És az az érdekes, hogy mindeközben pl. a WC-helyzet egész jó Rómában, szerintem sokkal jobb, mint pl. Budapesten.

Lobo Marunga 2020.02.01. 08:46:04

@Gretta: Nem tudom, volt-e már magyar rész, de tudnék felsorolni pár hazai helyszínt. Persze ez kockázatosabb a visszavágás lehetősége miatt, de ha javító szándékú javaslatokat is tartalmaz a poszt, akkor alapvetően lehet pozitív.

Urancityhero 2020.02.01. 10:19:47

@Brix: Ah, igen. Mi októberben voltunk Rómában, élvezhető volt, szép idő, kezelhetően sok turista (ilyenkor az ember kénytelen elviselni, hiszen maga is az).
Isztambul dettó.
Berlinben télen hűvös van, de maga a város nagyon izgalmas, oda érdemes májusban, vagy szeptemberben menni.
Thaiföld... Igen felkapott hely lett, már nem is tartozik a kimondottan olcsó desztinációk közé emiatt. Ha társas kirándulásra fizettek be, ott mindenhol sokan lesznek, de lehet találni nagyon kellemes helyeket, pl. Krabi és környéke, ahol még nincsenek olyan sokan és egy csoda.
A "közelben" nagyon klassz Bled és környéke, Postojna és környéke, Zágráb, a Plitvicei tavak, Belgrád-Galambóc (Golubac) a várak szerelmeseinek, Szarajevó és a balkáni hangulat, a felvidéki bányavárosok, Eperjes-Bártfa és Kassa 2 napos kiruccanás, Prága és Pilzen (bár Prágában iszonyatosan sokan vannak), Krakkó és környéke, Salzburg és környéke, a Mariazell-i kis csoda, Maribor-Graz kétnapos kis túra, kicsit távolabb Galícia fővárosa - Lvov/Lviv.

Gretta 2020.02.01. 12:07:29

@Kedélyes Paraszt: Nagyon köszi a beszámolót Berlinrôl!

Gretta 2020.02.01. 12:09:12

@Agnus69: Igen, a szervezésen és a kiválasztott idôponton sok múlik...

Gretta 2020.02.01. 12:10:54

@janoszeged: Jól hangzik, örülök, hogy jó emlékeid vannak róla! :)

Gretta 2020.02.01. 12:12:16

@gabardin: Szia! Köszi a tippeket és az ajánlásokat, ha lesz igény 3. részre mindenképpen bele fogom ôket tenni!

Gretta 2020.02.01. 12:14:07

@csakeztengedte: Szia! Köszönöm a kultúráltan megfogalmazott véleményed. Szerencsés vagy, sajnos kevés olyan embert ismerek, akik nem csalódtak a felsorolt nevezetességekben.

Gretta 2020.02.01. 12:15:37

@Fekesz: Velencében sajnos még nem voltam, de több ismerôsöm mondott már hasonlókat róla... Köszi a kommented !

Gretta 2020.02.01. 12:18:29

@Before: Igen, sajnos a legtöbbször nem is magában a nevezetességben csalódik az ember, hanem az azt körülvevô turistaszennyel és tömeggel nehéz megbirkózni...

Gretta 2020.02.01. 12:21:44

@nyivus: Egyetértek, világhírû nevezetességek meglátogatásához a már elengedhetetlen a (jó) szervezés. Ismerôseim másfél hónap mûlva utaznak Granadába - az Alhambrába már nem tudtak jegyet szerezni, csak jegyüzéreken keresztül.

Gretta 2020.02.01. 12:25:08

@duplasuzy: Szia! Ez az összeállítás az 1 rész után, a Ti korábbi emailes, kommentes ajánlásaitok alapján készült. Sajnos kevés olyan embert ismerek, akinek tetszett a Nagy Bazár - a rokonaimat már több kellemetlenség is érte ott. Mindenesetre örülök, hogy Neked elnyerte a tetszésed! :)

Gretta 2020.02.01. 12:27:30

@élhetetlen: A többi olvasó nevében is köszönöm a beszámolódat, szuper ilyeneket olvasni! Szép napot! :)

Gretta 2020.02.01. 12:30:50

@Fredddy: Szia! A tapasztalatom szerint a nagyvárosokban nyáron van a legtöbb turista, ezért a nevezetességek meglátogatását én kora tavaszra, késô ôszre szoktam idôzíteni. A Diafalíves élményed pazarul hangzik :) Köszi a beszámolót!

Gretta 2020.02.01. 12:33:29

@maribor_: Köszi, ezeket tényleg sokan mondjátok!

Gretta 2020.02.01. 12:47:38

@Cosmo: Szuperül hangzik az általad említett turista flow, ma már én is próbálok így utazni, de korábban nehéz lett volna lemondanom egy világhírû nevezetesség meglátogatásáról, fôleg, ha az adott városban voltam.

Gretta 2020.02.01. 12:48:49

@Hórukk: A Niagara csodálatos, kár, hogy a környékét teljesen beépítették.

Gretta 2020.02.01. 12:51:25

@Laszlo Pekanovics: Mindenképpen megéri ôket megnézni, de nem szabad túlzott elvárásokat támasztani feléjük. Szomorúan olvasom a tapasztalatodat a Nagy Korallzátonyrôl. Bora Borában mi nem nyerte l a tetszésedet ?

Gretta 2020.02.01. 12:54:24

@Lobo Marunga: Az olaszos"életérzést" én Nápolyban tapasztaltam meg a leginkább, arról is lehetne mit mesélni... ennek ellenére nagyon sok helyet szeretek Olaszországban, igaz, inkább a "visszafogottabb" északi részek nyerték el a tetszésemet.

Gretta 2020.02.01. 13:20:34

@Lobo Marunga: A tömegturizmus egyfelôl jó dolog, mert egyre több ember tapasztalhatja meg az utazás élményeit, másfelôl viszont nyomasztóvá válhatmak bizonyos népszerû úticélok.

Gretta 2020.02.01. 13:21:57

@Sofi.MMM: Az elsô bekezdésben belinkelt elsô részben megtalálhatod! :)

Gretta 2020.02.01. 13:26:37

@Brix: Szia! Nagyon köszönöm a kommented. Korábban már írtam Eurôpa legszebb tengerpartjairól és a legszebb görög szigetekrôl, olvasd el ôket, ha érdekel. :)

Európa legszebb helyeirôl bátran küldj/ küldjetek javaslatokat, ha lesz igény rá, természetesen lesz olyan összeállítás is!

Gretta 2020.02.01. 13:28:08

@Lobo Marunga: Rendkîvül érdekes a felvetésed, milyen magyar úticélokra gondolsz?

Gretta 2020.02.01. 13:29:50

@Urancityhero: Nagyon köszi a beszámolót, a közeljövôben lehet, hogy lesz cikk Eurôpa legszebb helyeirôl, akkor mindenképpen gondolni fogok a kommentedre!

Attilajukkaja 2020.02.01. 15:44:56

@Gretta:
Klassz, hogy mindenkinek válaszoltál! Ritka jelenség. :o)

"ezt a részt a ti ajánlásaitok alapján alkottam meg."
Aha. Ezt jó lett volna odaírni a félreértések elkerülése végett.

"Mindenesetre örülök, hogy neked jó élményeid voltak!"
Köszi! Azt hiszem, ez részben hozzáállás kérdése is.

Fredddy 2020.02.01. 16:06:41

@Gretta: általában igen, de mediterrán helyen a nagyon meleg nyártól félnek a népek, ezért olyankor enyhül a turistainvázió a nagyvárosokban (a tengerpartra mennek). Kicsiben megvolt ez Athénban is az Akropoliszon, mindenkinek azt mondják, hogy négykor menjen, ezért ha egykor odamész, vannak kb tízen, és ebből 5 macska. Négykor már sorban kell állni. és mi a jobb, 51 fokban nyugodtan megnézni, amit akarsz, vagy 49 fokban másfél óráig sorban állni? :)
(Nem mondom, hogy ez mindenhol így van, de én ezt tapasztaltam+akivel beszéltem helyiek közül, az is megerősítette)

Gretta 2020.02.01. 19:39:10

@Attilajukkaja: Kedves vagy! Sajnos nem mindig jön össze, de próbálok érdemi idôben válaszolni minden kommentre, emailre. A hozzáállás mindenképpen kulcsfontosságú :)

A cikk elején említettem, hogy ezt a cikket a Ti ajánlásaitok alapján alkottam meg, de legközelebb majd még jobban kihangsúlyozom.
Köszönöm, hogy írtál! Kellemes estét kívámok!

Gretta 2020.02.01. 19:41:28

@Fredddy: Igen, igazad van! Sajnos Athénban még nem jártam, de jó hallani, hogy te is pozitív véleménnyel vagy róla!

Laszlo Pekanovics 2020.02.02. 14:41:36

@Gretta: Bora-Bora
_ nagyon draga (de ezt tudtam)
- ha kiteszed a labad a szallodabol akkor azzal szembesulsz, hogy alig van hely ahol le tudsz menni a partra, mert a helyieke a tengerpart teruletek nagy resze es a szegenyseg miatt nagyon sokan kiszuperalt, autokban, kisbuszokban laknak
-rengeteg a kobor kutya
- a sziget szemettelepe a tengerparton van ahonnan a szemet ohatatlanu bekerul a tengerbe
- a tenger egyaltalan nem olyan tiszta mint a kepeken. olyan mintha napolajjal lenne osszekeverve es ott is sok a halott korall
- repulorol/levegobol nezve viszont gyonyoru

egyebkent 2 hete jottem haza Hawaii-rol ahol szinten rengeteg hontalan lakik a tengerparton (strandokon ahol van WC) , ponyvakbol takolt satrakban. Amikor 15 eve voltam ott akkor ezt nem lattam.

Dec-Jan-ban repultuk korbe a vilagot (Orlandobol indulva, mert FL-ban elek), fejenkent $3000-bol (repjegy, szallas, berauto) es Szingapur es Uj Zeland viszont nagyon bejott.

Lobo Marunga 2020.02.02. 15:35:01

@Gretta: Egy példa: Népszerű észak-magyarországi vár: Csodálatos, látványos, és mindenképpen megtekintésre javasolt történelmi-irodalmi helyszín, kihagyhatatlan kötelező, kevés magyar van, aki életében legalább egyszer nem látja. Tehát alapvetően a véleményem: tök jó hely, nézze meg mindenki, sőt nézze meg többször! DE! Két pénztár van, az érdekesebb látnivalókra külön kell jegyet venni a belső pénztárnál. Ez egy órával később nyit, mint a külső, és nyitás után egy órával indul az első csoport. Vagyis ha mindent meg akarsz nézni, akár órák is kieshetnek. A büfé mellett egy szokásos gyerekmásnes emlékérem-készítő, a büfén A4-es felirat: 100 Ft-ost nem váltunk. Tök jó érzés rögtön mindenkinek...
És akad még bőven példa, jellemzően ilyenek pl. azok a helyek, ahol az egyik első fejlesztés a fizetős parkoló, meg ahol nagyon érezni, hogy a turista lehúzása a lényeg. Szerencsére rengeteg a pozitív példa is.

Vincent 2020.02.02. 20:36:31

Teljesen egyetértek a leírtakkal azzal a megjegyzéssel, hogy két helyen nem jártam a felsoroltak közül (Di Caprio strandja, ill. Isztambul), de nem is vágyom ezekre a helyekre. A Niagarát a szebbik, kanadai oldalról láttam és a leírtakat tudom megerősíteni. Peking más kérdés, mert ott például nincs annyi mocsok az utcákon, mint pl. Párizsban, mert minden fűszál a helyén van és egy cigicsikket sem lehet látni a járdákon (többek között a leplezett munkanélküliségnek, avagy a teljes foglalkoztatottságnak köszönhetően). Előbb mennék vissza oda, mint Párizsba. Nekem Moszkva volt nagy csalódás. Szürke, nyomasztó, merev, rideg, jellegtelen. Hosszasan sorolhatnám a negatív tapasztalataimat. De lehet, hogy azért éltem ezt így meg, mert Szentpétervárról mentem oda és nagyon nagy volt a kontraszt a két város között. Azóta sokakat belelkesítettem Szentpétervár iránt, mert az egy imádnivaló hely. Mindenki úgy jött vissza, hogy igazam volt. Párizs soha többet (egyéb francia városok viszont nagyon is), ahogy Moszkva sem. Örülök, hogy más is hozzám hasonlóan látta a világot. Hiánypótló írás volt.

Gretta 2020.02.03. 13:37:37

@Laszlo Pekanovics: Nagyon köszi a választ! Rengeteg élményben lehetett részed és rendkîvül érdekes, amit Bora Boráról írsz. Sok embernek az jelenti az idilli paradicsomot, de ezek szerint mégsem olyan tökéletes.

Ha esetleg a jövôben megosztanád valamilyen felületen a Föld körüli élményeidet, kérlek jelezd felém, mert engem (és szerintem sok más olvasót is) nagyon érdekelne! Szép napot!

Gretta 2020.02.03. 13:48:46

@Lobo Marunga: Nagyon köszi a válaszod! Sajnos én is találkoztam már hasonló esetekkel - az illemhelyiségek kérdése például gyalázatosan megoldatlan a magyarországi turisztikai pontok többségén, ami elég elkeserítô.

Ennek ellenére nem hiszem, hogy hiteles lenne tôlem egy ilyen cikk, mert keveset kirándulok Magyarországon, keveset is írok róla, sajnos nincs sok tapasztalatom a témában.

Gretta 2020.02.03. 13:57:09

@Vincent: Rendkívül sokat jelentenek a szavaid, köszönöm az elismerésed és a beszámolódat is! Remélem még sok cikkemet fogod olvasni! További szép napot kívánok!

Fredddy 2020.02.03. 22:43:30

@Gretta: mindenképp menj el, nekem, mint történelemrajongónak különösen tetszett: éppen akkor olvastam Plutarkhosztól a Párhuzamos életrajzokat, pár órával később az ott leírt dolgok helyszínén sétálni nagy élmény.

Attilajukkaja 2020.02.04. 10:16:02

@Gretta:
"A cikk elején említettem, hogy ezt a cikket a Ti ajánlásaitok alapján alkottam meg, de legközelebb majd még jobban kihangsúlyozom."
Bocsi, hogy számomra nem volt azonnal egyértelmű.
"annyi komment, ajánlás és emailes javaslat gyűlt össze a témát illetően, hogy úgy döntöttem, írok egy második részt is"
Azt értettem, hogy a kommenteken felbuzdulva írtad az újabb posztot, csak az nem jött le, hogy azok alapján a saját vagy kizárólag az ő véleményüket közvetíted. Most már persze értem. :o)

Gretta 2020.02.04. 13:25:21

@Attilajukkaja: Nagyon örülök, köszönöm a kommentedet ! :) További szép napot kívánok!

Gretta 2020.02.04. 13:26:46

@Fredddy: Azt elhiszem!! Szuperûl hangzik, köszönöm az ajánlásodat! :)

ZON 2020.02.07. 20:12:52

Szerintem Berlin egy nagyon érdekes város. Én nem izgulok a kilátókért, a párom és a lányom felment, én addig a közelben megnéztem a Keletnémet Motorok Múzeumát, nagyon érdekes a magamfajta motorrajongónak.
Velencébe minél korábban kell érkezni, akkor nem olyan nyomasztó a tömeg.
A Plitvicei tavak, Bled, a szlovén szurdokok iszonyúan zsúfoltak főszezonban, viszont a Krka nemzeti park és Slunj viziskanzenje megéri a fáradságot.

hátrasarc 2020.02.07. 21:07:17

@Lobo Marunga:
Példa erre Drégely vára/hogy nevén nevezzük/ahol a tábla áhitatra és a hősök tiszteletére int.
Majd előkerül a vállalati kirándulás,és finom művelt emberfők tömege,akik rátelepednek pálinkázni és hangosan röhögni a hősök emlékművére,majd szemetet szétszórva félóra "ihletettség" után nagy kegyesen távoznak...
És persze sértődés van ha ...

hátrasarc 2020.02.07. 21:10:12

Nekem minden felemlitett hely csodálatos,lévén sehol nem jártam :(
De a sznob majmoknak üzenem,vannak ám szép helyek kishazánkban is..
És kedves emberek is.
Na és a szemétért koszért sem kell utazni ezer km-eket.
Úgyhogy hajrá Kék túra !

hátrasarc 2020.02.07. 21:13:47

@Pierr Kardán: Mondanál egy jó kocsmát ?Mostanában nagyon felhigult a kínálat :(

Lobo Marunga 2020.02.07. 22:32:45

@hátrasarc: Na jó, de itt nem a hely, hanem a látogatók okozzák a csalódást. Amúgy meg kéne már néznem Drégelyt, kb. 30 éve jártam ott.

Attilajukkaja 2020.02.08. 12:24:43

@hátrasarc:
"a sznob majmoknak üzenem,vannak ám szép helyek kishazánkban is"
Szóval aki már járt a fentiek közül valamelyik helyen, az máris egy sznob majom????
Amúgy meg kíváncsi lennék, hogy itthon te melyik 10 látnivalóban csalódtál már?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.08.09. 02:55:19

Hát, ide jutottunk, köszönhetően a kiba...tt túlturizmusodó világnak.Egyszerűen sehova sem érdemes elutazni, maximum olyan helyekre, ahol semmi nincs.
:D
Ott lehet az ember nyugodt, kapcsolódhat ki tisztességesen.Vagy maradni otthon a s..ggünkön, és az utazást a guglimapsszal lebonyolítani.Érted, ülsz a foteledben, vagy a karfás székedben, és csodálod a világot a monitorodon, miközben sem tömeg, sem agyatlan hőség, mocsok, átverés, stb nincs a közeledben.Bármikor bedobsz a mikróba egy steaket, vagy azannyát, vagy bármilyen másik ország nemzeti ételét.Nem kell feleslegesen drága, dugig tömött, füstös éttermekben a pincért hajkurásznod, hogy az eléd tehesse a kellően túlszámlázott cechet.
Esetleg egy módszer lehet még üdvözítő: a sok huje ember füle hallatára elüvöltöd magad, hogy bombariadóóóó, terroristáááák, stb. és a kiürülő helyen szépen nyugodtan elintézed, amiért mentél.
:-)))))))))))