Gretta

Magyarország legszebb esküvői helyszínei - 2020

2020. október 09. - Gretta

Újból szemügyre vettem kis hazánk legvarázslatosabb esküvői helyszíneit - köztük kastélyokat, rendezvényházakat és mesés szállodákat is, 8 gyönyörű menyasszony közreműködésével.

A cikksorozat további részeit itt találhatjátok: I. rész (2018-as válogatás) / II. rész (2020-as válogatás) / III. rész (2021-es válogatás)

© thehungryhungariangirl / Örvendi Cintia esküvőszervező

Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár (Wenckheim-palota)

Eszti és párja két különböző országból származik, letelepedni pedig Amerikában szerettek volna - a hivatalos anyakönyvvezető nélküli, szimbolikus esküvőjük ezért elsősorban azt a célt szolgálta, hogy kettejük családja mielőbb találkozni tudjon Budapesten. "Éppen az amerikai költözésem előtt álltam, a papírok miatt sürgetnünk kellett a nagy napot, ezért csak 4 hónapunk maradt a komplett szimbolikus esküvő megszervezésére. Az első lehetséges helyszínünk a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár csodálatos díszterme volt, melybe azonnal beleszerettünk, így szinte helyben el is döntöttük, hogy itt fogunk egybekelni." - meséli Eszti, aki a modern és minimál stílusú helyek helyett inkább a magyar kultúra és az építészet szépségeit szerette volna kiemelni az esküvőjén.

"Bár pár kastély is szóba jött, vidékre nem akartunk utazni - ezenkívül szinte az összes helyszín le volt foglalva 4 hónappal a dátum előtt."  - mondja Eszti, akinek szűkkörű, intim, 60 fős násznépe kényelmesen elfért az exkluzív, vörös szőnyeges különbejáratot biztosító könyvtár dísztermében, a volt Wenckheim-palotában. A szimbolikus szertartás utáni vacsorát a pár a Gerbeaud éttermében tartotta, melynek fehér-arany dekorációja tökéletesen illett a palota dísztermi megjelenéséhez.

© VAMOS Wedding Photography - László Zoltán / Hajnóczi Áron - Dofilm / Fazekas László cm / Mákvirág Virágbolt dekoráció / La Mesa Event Rental kiegészítők / Snappy photobox / Kiss Virág cukrászda / Barbara Bánhegyi szertartásvezető / Kate Klapka smink / Hedge Hair fodrászat / Daalarna ruha / REKAVAGO cipő / Ginappi fejdísz / Tóth Sebastian öltöny / Zene: Fix együttes, Zian, Darabos Dávid, Pallag Péter, Csuka Dániel

Park Hill Rendezvényház

Móni férje, Norbi esküvői filmkészítőként dolgozik, ezért elsődleges céljuk az volt, hogy olyan helyszínen ünnepeljék meg szerelmüket, amely mindkettőjük számára új: a Debrecentől mindössze 10 kilométerre lévő csendes, természetközeli Park Hill rendezvényház pont ilyen volt. A helyszín ráadásul egy nagy, tágas sátorral is rendelkezett - ez azért volt fontos, mert a pár közel 200 fős vendégséggel számolt.

"Nagy álmunk volt, hogy egy sátorban rendezzük meg a szertartás utáni bulit: szerencsénk volt, mert a Park Hill egy nagyon szép, modern, klimatizált darabbal is rendelkezett, ahol mindeki kényelmesen elfért " - mondja Móni, akit teljesen beszippantott a sátor körüli park csodás aurája.

Prónay-kastély

Zsuzsi és férje mindenképpen nagy, elegáns és klasszikus esküvőt szeretett volna, melynek helyszíne a vidéki környezet: "Annak ellenére, hogy Budapesten élünk, a fővárost valahogyan sosem tudtuk elképzelni az esküvőnk helyszíneként. Azonban, mikor először mentünk helyszínbejárásra a Prónay-kastélyba, rögtön tudtuk, hogy ez az igazi!" - meséli a boldog menyasszony, akinek a tündérmesébe illő őszi esküvőjével minden álma teljesült: többek között az is, hogy ne kelljen sokat utazni és könnyen el tudja szállásolni a 120 fős násznépet.

"A kastélynak otthont adó idilli kis település, Alsópetény nincs messze Budapesthez, a vendégek szállását pedig helyben meg lehetett oldani." - mondja Zsuzsi, aki külön örül annak, hogy esküvőjük dátumául őszi időpontot választottak, mert így az egész kastély környezete csodálatos színekben pompázott. Mindenkinek szívből ajánlják a helyszínt!

© Horizont Wedding Photo/Video

Borostyán Med Hotel

Vivient és férjét már az első látogatásuk alkalmával magával ragadta a Borostyán Med Hotel gyönyörű enteriőrje, valamint a hozzá tartozó igényes, rendezett park tóval és szigettel. "A hotelbe lépve hatalmas kristálycsillárok fogadtak minket, a falon és a padlón márványburkolat volt, a nászutas lakosztály páratlan szépsége pedig azonnal elvarázsolt minket! Olyan volt az egész, mint egy filmbeli kastély." - meséli a pár, akik a helyszín bejárása után azonnal lefoglalták az időpontot. "Szerencsénkre pont előző nap mondta le idei esküvőjét egy pár, így augusztus 1-ét le tudtuk foglalni az esküvőnk dátumául. Hatalmas szerencse volt ez, mert erre az évre már nem is lett volna más szabad időpont!" - mondja Vivien, aki szerint az esküvőjük minden szempontból olyan volt, mint ahogyan azt megálmodták. "A polgári szertatársunkat a kastély mögött szigeten tartottuk este 9 órakor. Nagyon romantikus volt, mert egy kis híd vezet be a vízzel körülölelt kis szigetre, nem beszélve a sok kis úszó gyertyáról és a tűzijátékről, mely felejthetetlenné tette az esküvőnket!"

© Purephoto / Lux 4 Gift virág, dekoráció / Wedding by Alexandra esküvőszervező / Nagynapotok.hu esküvői videó

Villa Pátzay

Móni és férje, Martin nagy utazásrajongók, akik főleg a természetközeli helyeket részesítik előnyben: az esküvőjük helyszínének kiválasztásakor ezért szóba jött a tengerpart is, de végül a "magyar tenger" közelében, a Badacsonytomajon található Villa Pátzay Borhotelben tartották meg a nagy napjukat. "Amikor először mentünk helyszínbejárásra, már akkor tudtuk, hogy ez lesz a Mi helyünk: a Badacsonyról nyíló kilátásnak egyszerűen nincsen párja! Hazafelé már tervezgettük is, hogy milyen lesz ott az esküvőnk, másnap pedig már le is foglaltuk a helyszínt." - meséli a gyönyörű pár, akik bár ezelőtt már több helyet is megtekintettek, egyik sem váltotta ki belőlük azt az érzést, amit a Villa Pátzay megtekintésekor éreztek. "A szőlőtőkék, a borvidék hangulata igazi mediterrán stílust kölcsönöz a helynek. A ceremónia helyszínére egy hosszú lépcsősoron lehet lemenni, így a bevonulás megadta azt a "hercegnős" hangulatot is, amit sok lány szeretne az esküvője napján! - meséli boldogan Móni, aki imádta, hogy a rendezvényterem üveges volt és a nap folyamán végig tudták csodálni a Balaton panorámáját.

Mivel Badacsonytomaj nem túl nagy település, így maga a borhotel is minimális szobával rendelkezik - de ez pont elég volt a párnak arra, hogy ez egész családot el tudják szállásolni a hétvégére. "Már pénteken elkezdtük a ráhangolódást a családdal és a barátokkal, a személyzettel pedig folyamatosan tudtunk egyeztetni az esetleges változtatások kapcsán. Az esküvőnk minden percét imádtuk és úgy volt tökéletes számunkra, ahogy volt!" A pár nagy napjának videóját ITT tekinhetitek meg.

© Jánossy Noémi Photography / Wedding by Alexandra esküvőszervező

Levendulás rendezvényhelyszín

Az esküvőszervező Alexandra már régóta ismeri a Levendulás rendezvényhelyszínt, nagyon szeret velük dolgozni és Pest megye legszebb esküvői helyszínének tartja őket, ezért számára nem volt kérdés, hogy itt tartsa-e az esküvőjét. "Fontos volt, hogy a helyszín a budapesti vendégeink miatt közel legyen a fővároshoz, hogy legyen nagyon igényes a rendezvényterem és hogy legyen kinti része is, ahová külsősök ne tudjanak bejönni. Tehát, egy csodaszép magánbirtokra vágytam" - meséli Alexandra, akit lenyűgözött az ott dolgozók profizmusa, kedvessége, valamint a hely meseszép, hangulatos és tiszta közege. "A vendégeink nem győzték dícsérni az esküvő napján és utána még hetekig a helyszínt! Számomra a legjobb döntés volt, hogy itt tartottuk az esküvőnket."

© Rablóczky András-Rabloczky Wedding Photography

Forgách-kastély

Dóra és Zsolt első közös megoldandó feladatai közé tartozott az esküvői helyszín keresése: rengeteg helyszínt megnéztek, de sokáig nem találták azt az impozáns, gyönyörű helyet, ahol a nagy napjukat is eltervezték - végül esküvőszervezőjük ajánlotta a figyelmükbe az akkoriban még csak alapjaiban állt üvegpalotát a mándoki Forgách kastélyban, melynek lényegi része egyelőre csak látványterveket szerepelt. "Az első helyszínbejárásunkkor tulajdonképpen csak a kastélykertben lefektetett alapot láttuk, de ennek ellenére azonnal beleszerettünk a helyszínbe! A tulajdonosok és a kedves személyzet, valamint a finom és bőséges ételválaszték azonnal meggyőzött minket arról, hogy jó kezekben leszünk!" - meséli Dóra, akiknél az is szempont volt, hogy az esküvő során a családjuk nagy részét is el tudják szállásolni, mert mindkettőjük szülővárosa nagy távolságra volt.

"A lakodalmunk az üvegpalotában volt, a polgári szertartást a kastélykertben, a hatalmas gesztenyefák árnyékában tartottuk, az egyházi ceremóniát pedig a helyi romantikus hangulatú templomban tartottuk, élő orgonajáték kíséretében" - a pár mindenképpen ki szeretné emelni a helyi Tiszteletes úr és az illetékes anyakönyvvezető kedvességét, örök emlékként pedig azt a pillanatot említették meg, mikor vacsora közben együtt gyönyörködtek a rózsaszínes kékben pompázó égbolt legszebb naplementéjében. "Nagyon jó volt ismét feleleveníteni az esküvőnket megelőző éveket, hónapokat és mindazt a csodát, amit ott és akkor közösen megéltünk. Örömmel gondolunk vissza a nagy napunkra és úgy érezzük, hogy minden kompromisszumot megért ez a helyszínválasztás!"